معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح:

حفظ و گسترش محیط زیست به اراده همگانی نیاز دارد

سردار عبداللهی گفت: حفظ و بهبود شرایط محیط زیست به یک اراده همگانی نیاز دارد و کار یک دستگاه و یک سازمان نیست.
کد خبر: ۵۷۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ - 06March 2023

حفظ و گسترش محیط زیست به اراده همگانی نیاز دارد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «علی عبدالهی» معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم روز درختکاری که در ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح به حوزه درختکاری و گسترش فضای سبز در کشور بسیار علاقه‌مند و مشتاق بوده و همواره به دنبال ترویج درخت‌کاری هستند.

سردار عبداللهی با بیان اینکه آمادگی خود برای کاشت درخت در سراسر کشور را به دستگاه‌های مسئول اعلام کرده‌ایم، افزود: آمادگی نیرو‌های مسلح برای کمک به درختکاری در کشور به دلیل پراکندگی بالای مراکز متعلق به آن‌ها اعلام شده است.

وی افزود: به‌رغم اعلام آمادگی نیرو‌های مسلح برای کشت درخت، این کار یک کار تخصصی است و باید شرایط مختلف مانند نوع درخت، شرایط آب و هوا، توپوگرافی زمین، نحوه تامین آب و سایر موارد توسط نهاد‌های مربوطه مانند سازمان حفاظت از محیط زیست تعیین شود.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه سخنان خود با اشاره به روند معمول درختکاری در نیرو‌های مسلح بیان کرد: درخت‌کاری در همه پادگان‌های نیرو‌های مسلح یک کار مرسوم است و دهه گذشته یک دهه بسیار پررونق در زمینه کاشت درخت در نیرو‌های مسلح بود.

سردار عبداللهی با اشاره به تبدیل پادگان‌های نیرو‌های مسلح به فضای سبز بیان کرد: اکنون بیشتر پادگان‌های نیرو‌های مسلح به فضای سبز تبدیل شده‌اند و چنین حالتی به بهبود شرایط محیط زیست کمک می‌کند. حفظ و گسترش محیط زیست امروزه اهمیتی بیش از گذشته پیداکرده است و افزایش جمعیت جهان و نیاز به منابع غذایی بیشتر نیز دلایل دیگری هستند که بر اهمیت این حوزه افزوده‌اند.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه حفظ و گسترش محیط زیست به اراده همگانی نیاز دارد، تصریح کرد: باید برنامه‌ریزان و متخصصان حوزه محیط زیست باید با سیاست‌گذاری، نظارت و برنامه‌ریزی نسبت به این حوزه نظارت داشته باشند. البته حفظ و بهبود شرایط محیط زیست به یک اراده همگانی نیاز دارد و کار یک دستگاه و یک سازمان نیست.

سردار عبداللهی با بیان اینکه آحاد جامعه اعم از نیرو‌های مسلح، سازمان‌های دولتی و همه مردم عزیز ما باید در بهبود محیط زیست تلاش کنند، تاکید کرد: باید در این راه دو اقدام مهم انجام داد؛ اولین گام این است که ما به محیط زیست آسیب نرسانیم. دومین اقدام نیز این است که فضای سبز را گسترش دهیم.

وی افزود: درخت‌کاری در فرهنگ ما نیز یک امر مقدس بوده و در دین مبین اسلام هم نسبت به آن سفارش شده است. امام صادق (ع) می‌فرماید که هر کسی درختی بکارد که ثمره آن به کسی برسد، در واقع یک صدقه جاریه برای او محسوب می‌شود؛ ما از پیامبر اکرم (ص) و اکثر ائمه روایت داریم که به این امر سفارش کردند.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح درخت‌کاری را امری رایج از دیرباز در میان مردم ایران دانست و اذعان کرد: ما ایرانیان در کاشت درخت ید طولایی داریم. همه دوستانی حتماً در خاطرشان هست که پدران ما گفته اند و دیده ایم که هر جا یک چشمه آبی بوده و فردی از آن‌جا گذر کرده، او چند نهال تهیه کرده و در آن‌جا کاشته تا دیگران بتوانند از ثمرات آن استفاده کنند.

سردار عبداللهی در ادامه سخنانش بر لزوم احیای جنگل‌ها نیز تاکید کرد و افزود: همه باید در مقابل تلاش‌هایی که برای از بین‌بردن جنگل‌های ما صورت می‌گیرد، مقابله کنیم. چراکه جنگل‌های ما هم جنگل‌های کهن بوده و هم برای بهبود شرایط زندگی ما همچون گنج هستند.

وی در پایان گفت: نیرو‌های مسلح با تمام توان برای اجرای موفقیت آمیز این پوبش ملی به میدان می‌آیند و با همراهی مردم شریف ایران در کاشت میلیون‌ها اصله نهال مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام/ ۹۱۱

پربیننده ها
آخرین اخبار