جزئیات تشییع و خاکسپاری شهدا در 19 آبان ماه/ 13 شهید گمنام به خاک سپرده می‌شوند

13 شهید گمنام در روز یکشنبه 19 آبان ماه سال جاری مصادف با 6 محرم الحرام، در 8 نقطه از 4 استان کشور تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.
کد خبر: ۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳ - 07November 2013

جزئیات تشییع و خاکسپاری شهدا در 19 آبان ماه/ 13 شهید گمنام به خاک سپرده می‌شوند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همزمان با ایام عزاداری سیدالشهدا و در ادامه تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر و گلگون کفن تازه تفحص شده، یکشنبه 19 آبان ماه سال جاری 13 شهید گمنام در 8 نقطه از 4 استان کشور تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

جزییات مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام بدین شرح است:

در استان البرز؛ پیکرهای مطهر دو شهید گمنام از میدان شهرداری، ساعت 14 بر دوش مردم شهید پرور کمال شهر تشییع و در بوستان بزرگ شهر به خاک سپرده خواهند شد.

مراسم شب وداع این شهدای عزیز 19 و 35 ساله از عملیات والفجرهشت، بعد از نماز مغرب و عشاء، روز شنبه 18 آبان ماه در مصلای شهر کمالشهر برگزار میگردد.

در استان اصفهان؛ شهر گوگد شهرستان گلپایگان و شهر ایمانشهر شهرستان فلاورجان هرکدام میزبان 2 شهید بزرگوار گمنام خواهند بود. شهدای گمنام شهر گوگد 19 و 23 ساله مربوط به عملیاتهای والفجر 8 و تک دشمن در سال 67 و شهدای معظّم شهر ایمانشهر نیز، 18 و 33 ساله در عملیات تک دشمن سال 67 میباشند.

در استان تهران؛ در شهرستان قدس دو شهید گمنام 20 و 24 ساله از عملیات والفجر 8، با استقبال مردم و مسئولین شهر، در روز هجدهم آبانماه وارد شهرستان قدس و از میدان قدس به طرف محل سپاه قدیم بدرقه میشوند. محل برگزاری مراسم وداع در مصلای این شهر برگزار میگردد.

مراسم تشییع ساعت 9 صبح روز نوزدهم آبان ماه از مقابل محل سپاه قدیم آغاز و با عبور از خیابان طالقانی به طرف میدان مصلی و از آنجا به محل خاکسپاری که پارک حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، تشییع میشوند و در آن محل به دست پر برکت دو مادر و پدر شهید به خاک سپرده خواهند شد.

در استان گلستان؛ در دانشگاه علوم پزشکی گرگان، دو شهید گمنام 19 و 30 ساله از عملیات والفجر 8، به خاک سپرده خواهند شد. شهرستان گالیکش میزبان 2 شهید بزرگوار 17 و 40 ساله از عملیاتهای والفجر 8 و تک دشمن در سال 67، و گروه نظامی 45 حضرت جواد الائمه (علیه السلام)، میزبان یک لاله گمنام 20 ساله از عملیات والفجر 8 میباشند.

تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام در شهرستان مینودشت به دلیل عدم آمادگی مسئولین و ایجاد بستر لازم در نقطه تعیین شدهٔ خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدای گمنام، با تاخیر برگزار و زمان آن متعاقبا اعلام میگردد.

وی همچنین در ادامه یادآور شد : مراسم شب وداع با پیکرهای مطهر یاد شده یک روز قبل از خاکسپاری، 18 آبان همزمان با نماز مغرب و عشاء در کلیه نقاط مربوطه برگزار خواهد شد.

کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با دعوت از عموم مردم شهید پرور شهرهای یاد شده به ویژه جوانان و دانشجویان عزیز درخواست کرد تا با شرکت گسترده خود در مراسم تشییع شهدا، بار دیگر با آرمانهای شهیـدان تجدید پیمان نمایند.

شایان ذکر است؛ پیش از این سازمان انرژی اتمی و دانشکده فنی و حرفهای خواهران حضرت ولیعصر(عج) در روزهای 14 و 15 آبانماه میزبان چهار شهید گمنام بودند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار