رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم مقاومت در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

سینمای ما برای صحبت از مقاومت و جنگ خجالت می‌کشد

افخمی با بیان اینکه سینمای ما برای صحبت از مقاومت و جنگ خجالت می‌کشد، گفت: بیشترین فیلم‌های تولید شده ما درباره جنگ، ضد جنگ است چون فیلمسازان خجالت می‌کشند از جنگ هواداری کنند.
کد خبر: ۵۷۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰ - 11March 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم مقا‌ومت»، شامگاه (چهارشنبه) با حضور فرماندهان و مسئولان کشوری و لشکری و جمعی از هنرمندان و سینماگران حوزه فرهنگی انقلاب اسلامی و مقاومت، در عرشه‌ی ناو جنگی شهید رودکی بر پهنه‌ی آب‌های نیلگون خلیج فارس برگزار شد.

*** افخمی: فیلمسازان مقاومت بدون خجالت از جنگ بگویند
«بهروز افخمی» رئیس هیأت داوران این جشنواره با بیان اینکه بایستی سینمای مقاومت خودش را موظف بداند که بدون خجالت از جنگ بگوید، اظهار داشت: سینمای ما برای صحبت از مقاومت و جنگ خجالت می‌کشد درحالی که در دنیا چنین نیست و با افتخار از سینمای جنگ به‌عنوان یک ژانر اصلی سخن گفته می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا ما در سینمای ایران با آثار ضد جنگ روبرو هستیم، گفت: بله؛ بیشترین فیلم‌های تولید شده ما درباره جنگ، ضد جنگ است چون فیلمسازان خجالت می‌کشند از جنگ هواداری کنند.

رئیس هیأت داوران جشنواره مقاومت در تشریح اینکه آیا ما در دوران هشت سال دفاع مقدس مدافع بوده‌ایم، تاکید کرد: ما هشت سال در برابر دشمنان جنگ کردیم و البته این جنگ با وقوع انقلاب اسلامی شروع شده بود چون قاعده طبیعت جنگ است و اگر کسی صحبت از صلح کرد و جنگ برای رسیدن به صلح را نفی کرد باید به او شک داشت.

این فیلمساز برجسته درباره ایده تشکیل اتحادیه فیلمسازان کشورهای مقاومت عنوان کرد: امیدوارم این اتحادیه و جشنواره مقاومت بتواند باعث فیلم ساختن فیلمسازان جوانی شود که می‌خواهد فیلم جنگی بسازند و این زمینه فراهم شود تا آن‌هه بتوانند خودشان را پیدا کنند و خجالت نکشند.

*** جشنواره مقاومت برای حضور در خلیج فارس به تبلیغات بیشتری نیاز داشت

«لیلی عاج» کارگردان فیلم سینمایی سرهنگ ثریا برگزاری هفدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت در استان بوشهر را مثبت دانست و گفت: برای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در خلیج فارس به تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتری نیاز بود.

به‌گزارش دفاع‌پرس، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در ۳۵۴ نقطه از ۳۲ استان کشور به صورت سراسری و همزمان با برگزاری مرحله نهایی آن در خلیج فارس به دبیری جلال غفاری قدیر برگزار شده است.

اختتامیه این جشنواره ۱۷ اسفند همزمان با میلاد امام زمان (عج) روی ناو شهید رودکی در آب‌های خلیج فارس برگزار شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها