برنامه‌های «دهه تکریم و تعظیم مساجد» تشریح شد/ پیوند مسجد و مدرسه مورد تاکید است

معاون فرهنگی ـ اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد برنامه‌های «دهه تکریم و تعظیم مساجد» را تشریح کرد و گفت: تاکید برنامه‌های این هفته مبتنی بر مخاطب نوجوان و جوان است لذا پیوند مسجد و مدرسه مدنظر است.
کد خبر: ۵۷۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱ - 12March 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری «دهه تکریم و تعظیم مساجد» صبح امروز (یکشنبه)، با حضور حجت‌الاسلام ذاکر، معاون فرهنگی ـ اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه شعار محوری دهه‌ی تکریم مساجد امسال "مسجد، کانون اتحاد و همدلی" است، اظهار داشت: نیاز به همدلی، اتحاد، انسجام و وحدت در شرایط کنونی بیشتر از هر زمانی است.

وی حضور نوجوانان و جوانان و خانواده‌ها را موجب رونق مساجد دانست و درباره روزهای دهه تکریم و تعظیم مساجد گفت: روز اول این دهه ۲۱ شعبان به عنوان مسجد کانون همدلی نوجوان نام‌گذاری شده است در این خصوص شیوه‌نامه مفصلی تدوین شده است و طرح گرافیکی ویژه‌ای برای این ایام درنظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: نماهنگ مسجد و تیزر این هفته آماده شده است و بخشی از محتواهای این هفته توسط پیام‌رسانه‌های داخلی برای بهره‌برداری منتشر می‌شود. برنامه‌های این هفته برپایه‌ی ایستگاه فرهنگی و اجرای پویش حس خوب ویژه دانش‌آموزان خواهد بود؛ مقصود این است نوجوانی که تاکنون به مسجد نیامده است، برخورد مناسب امام جماعت در مسجد حس خوب دریافت کند.

حجت‌الاسلام ذاکر برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش‌اموزی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و تقدیر از دانش‌آموزانی که در زمینه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی محله دارای رتبه‌ شده‌اند و نخبه هستند، شناسایی و تکریم خواهند شد.

وی درباره برنامه‌های روز دوم این هفته گفت: برگزاری کرسی آزاد‌اندیشی با موضوع آرمان جوانان، تقدیر از نخبگان علمی، فرهنگی و ورزشی محله از برنامه‌های این روز است.

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه روز سوم این هفته به‌نام مسجد مروج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت نام‌گذاری شده است، ادامه داد: تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های شهدا، غبارروبی و عطر افشانی در محل قبور مطهر شهدا، دیدار با جانبازان در آسایشگاه‌ها و منازل برنامه‌ این روز خواهد بود.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از قرائت مطالبی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در تهران و سراسر کشور خبرداد و گفت: مسجد محور اتحاد ملی، مسجد پایگاه سلامت اجتماعی، مسجد جبهه جهاد تبیین، مسجد کانون مهرورزی و نشاط معنوی، مسجد کانون مهرورزی و نشاط معنوی و مسجد کانون نیایش و معنویت نام‌هایی است که برای روزهای این هفته درنظر قرار گرفته شده است.

وی تامین جهیزیه زوج‌های جوان برای انجام ازدواج آسان، تجلیل از کارآفرینان محله، جشن حلول ماه رمضان، پویش سفره‌های ساده، برنامه‌های دعای ویژه ماه رمضان را از برنامه‌های پیشنهادی معرفی کرد و گفت: مساجد با خلاقیت می‌توانند برنامه‌های متنوع برای ایام این هفته پیش‌بینی و برنامه‌ریزی داشته باشند. 

حجت‌الاسلام ذاکر درباره برنامه مساجد برای تحویل سال گفت: مساجد در برخی سال‌ها که زمان تحویل سال برنامه‌ریزی ویژه داشته‌اند اما امسال اول فروردین جشن ویژه‌ای در مساجد صورت خواهد گرفت. 

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار