یادداشت/ رسول حسنی

هر روز، روز شهداست

شهدا به دلیل اعتقاد قلبی و باطنی خود به مفهوم بلند «کل ارض کربلا، کل یوم عاشورا» جان خود را فدا کردند تا نهضت تاریخ ساز سیدالشهدا علیه‌السلام زنده بماند به همین دلیل نیز باید بدانیم هر روز ما روز شهدا است.
کد خبر: ۵۷۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۰ - 13March 2023

هر روز ما، روز شهدا استگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ حقیتا «کل ارض کربلا، کل یوم عاشورا» جمله‌ای بلیغ و بیتی از شعرای معاصر امام صادق علیه‌السلام است که همه جهان‌بینی تشیع را در خود دارد، به آن معنا که زمین کربلا و روز عاشورا محدود به زمان و مکان نیست. نهضتی که حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در سال ۶۱ هحری قمری ایجاد کرد تا ابدیت زنده و مانا و پویا است.

هر کس که دل در گره این نهضت دارد باید خود را برای عاشورا‌ها و کربلا‌هایی که در پیش است آماده کند. چرا که جبهه کفر در همه حال آماه است در در قلب جبهه حق رخنه کند و آن را از میان بردارد. انقلاب اسلامی ایران نیز که به تاسی از نهضت امام حسین علیه‌السلام به شکل گرفت و به پیروزی رسید از گزند دشمنان در امان نماند و با تحمیل جنگ از سوی رژیم بعث شاهد جدال کفر و حق بودیم.

در طول جنگ تحمیلی شعار «کل ارض کربلا، کل یوم عاشورا» نمود عینی پیدا کرد و خاک‌های جنوب و غرب ایران اسلامی که این روز‌ها زیارتگاه زائران راهیان نور است به درستی کربلای ایران نام گرفتند. در این سرزمین‌های مقدس بود که خون ده‌ها هزار رزمنده ریخته شد تا کیان اسلام محمدی حراست شده و حقیقت «کل ارض کربلا، کل یوم عاشورا» به همگان اثبات شود. حضرت امام خمینی نیز به درستی بیان فرمودند که «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.» اگر جریان عاشورای سال ۶۱ هجری قمری نبود نشانی از اسلام جز چند نماد بی‌محتوای تهی از معنا.

این شهادت طلبی رزمندگان بود که سبب شد انقلاب اسلامی در مسیر درست خود به شتاب حرکت کند و هیچگاه نه متوقف شود و نه از مسیر خارج شود. قطعا از آنجایی که شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت و ... به سیدالشهدا علیه‌السلام اقتدا کرده‌اند بی‌جهت نیست تا هر روز را روز شهدا بنامیم.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار