وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایجاد سه منطقه فرهنگی در کشور/ حول مناطق فرهنگی فعالیت‌های اقتصادی صورت می‌گیرد

کد خبر: ۵۷۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷ - 12March 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه هفته بزرگداشت حکیم نظامی شاعر پارسی شامگاه (یک‌شنبه) با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، «محمود شالویی» رئیس انجمن مفاخر و دبیر ستاد بزرگداشت هفته حکیم نظامی و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در تالار وحدت برگزار شد. 

** اسماعیلی: ایجاد سه منطقه فرهنگی در کشور

اسماعیلی با بیان اینکه توفیق بزرگی برای جامعه ادبی، هنری و فرهنگی است که چنین بزرگانی در تارک فرهنگ و هنر دارند، سپس پیام حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به این آیین را قرائت کرد.

اسماعیلی بازگشت انجمن مفاخر به جایگاه اصلی خود را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: انجمن آثار و مفاخر در یک سده اخیر در تعظیم فرهنگ کشور نقش اساسی و مهم داشته است و بسیاری از ابنیه‌ها مانند آرامگاه فردوسی، بوعلی‌سینا و حافظ را ایجاد کرده‌اند که این موضوع مجددا در ماموریت‌های انجمن مفاخر قرار خواهد گرفت.

وی از ایجاد مناطق ویژه فرهنگی در کشورمان خبرداد و عنوان کرد: سه حوزه فرهنگی مهم در اقلیم‌های کشور پیش‌بینی شده است و در این سه اقلیم مناطق ویژه فرهنگی ایجاد خواهد شد تا در پیوست این مناطق فعالیت‌های اقتصادی صورت بگیرد لذا برای سال آینده در این مناطق فعالیت ابتکاری مدنظر قرار خواهد گرفت.

وزیر ارشاد به مطالبه صورت گرفته درخصوص صیانت و تجلیل از شخصیت‌های بزرگ اشاره و با بیان اینکه نگاه ما در جمهوری اسلامی تمدنی است، گفت: مرز ایران فرهنگی بزرگ از چین تا آسیای مرکزی و غرب آسیا با شخصیت‌های بسیار بزرگ فرهنگی است.

در ادامه از مجسمه حکیم نظامی اثر دست توسط محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و محمود شالویی رئیس انجمن مفاخر رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار