دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

محل عروج شهید باقری؛ قدمگان زائران شهدا+ تصاویر

یادمان شهید حسن باقری در منطقه عمومی فکه هر سال میزبان صدها زائر راهیان نور از سراسر کشور است.
کد خبر: ۵۷۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۸ - 28March 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محلی که امروز به نام یادمان شهید حسن باقری در منطقه عمومی فکه می‌شناسند، زمان زیادی نیست که به محلی برای بازدید زائران راهیان نور تبدیل شده است. تپه‌ای مشرف به سرزمین عراق که نهم بهمن سال ۱۳۶۱ وقتی حسن باقری همراه تعدادی از فرماندهان و همرزمانش برای شناسایی قبل از آغاز عملیات والفجر مقدماتی عازم منطقه فکه شده بود، مورد اصابت خمپاره‌های دشمن قرار گرفت تا در سن ۲۷ سالگی و پس از ۲۸ ماه حضور پرثمر در جبهه‌ها به شهادت برسد.

در کنار او مجید بقایی، توکل قلاوند، مجتبی مؤمنیان و تقی رضوانی نیز به شهادت رسیده‌اند.

پیکر این شهید پس از تشییع باشکوهی، در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و در جوار فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس آرام گرفت. گذر زمان، اما محل شهادت و عروج ملکوتی او و دوستانش را از یاد‌ها برد تا اینکه عملیات جستجوی محل شهادت شهید باقری از اسفند ۱۳۹۴ آغاز شد و تیم جستجو توانستند در روز‌های ابتدایی آبان ۱۳۹۵ موفق به کشف یادمان شوند و بلافاصله مراحل ساخت امکاناتِ آن آغاز شد.

حال پس از گذشت شش سال از کشف محل شهادت او، این مکان به محل حضور زائران راهیان نور و بهره بردن از فضای معنوی آن شده است و هر سال میزبان صد‌ها مسافری است که به شوق بهره‌مندی از معنویت شهدا به سرزمین‌های دفاع مقدس سفر می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار