کارشناس مسائل منطقه:

امروز بالاترین اجماع را علیه رژیم اشغالگر قدس شاهد هستیم

رویوران گفت: روزانه ده‌ها درگیری در فلسطین در حال رخ دادن است و هیچ‌گاه جامعه فلسطین به این اندازه برای مبارزه و نابودی رژیم صهیونیستی را نداشته است.
کد خبر: ۵۷۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ - 13March 2023

امروز بالاترین اجماع را علیه رژیم اشغالگر قدس شاهد هستیمبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین رویوران» کارشناس مسائل منطقه امروز در نشست هماهنگی روز جهانی قدس، اظهار داشت: یکی از کار‌هایی که بنیامین نتانیاهو به صورت خودخواهانه انجام می‌دهد تغییر ساختار دولت از یک ساختار دموکراتیک به ساختار دولت غلبه است تا پرونده‌های فسادش دردسرساز نشود.

رویوران گفت: شکاف در سرزمین‌های اشغالی از سال ۲۰۱۲ شروع شد، در سال ۲۰۱۲ یک خانم که توانایی اجاره خانه نداشت شروع شد؛ این خانم نماد فقر و بی عدالتی در رژیم اشغالگر قدس بود که نشان می‌داد برخی از جامعه اسرائیل نسبت به گروه دیگر که در رفاه قابل توجهی به سر می‌برد اعتراض داشتند.

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: روزانه ده‌ها درگیری در فلسطین در حال رخ دادن است و هیچ‌گاه جامعه فلسطین به این اندازه برای مبارزه و نابودی رژیم صهیونیستی را نداشته است، بنده معتقدم که کرانه باختری به تنهایی پتانسیل نابودی رژیم صهیونیستی را دارد.

وی افزود: مقاومت جایگاه بسیار رفیعی در جبهه نبرد علیه رژیم صهیونیستی پیدا کرده است که حاصل اقبال جامعه فلسطینی به مقوله مقاومت است. در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی از سیاست تقابل و اختلاف‌افکنی بین دولت‌های اسلامی استفاده کرد، از همین جهت هم رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به توافق ایران و عربستان ناراضی بود.

رویوران خاطرنشان کرد: قطعا بازگشایی سفارت‌خانه‌ها در تهران و ریاض رفع کننده همه مشکلات منطقه نیست، اما مقدمه بسیار خوبی برای گفتگو و صلح در منطقه است، نکته حائز اهمیت دیگر این است که سعودی دیگر مطیع محض آمریکا نیست و با هماهنگی با روسیه بازار نفت جهانی را کنترل می‌کند، اما به منزله ضدیت با آمریکا هم نیست.

کارشناس مسائل خاورمیانه بیان داشت: اینکه چین به عنوان ابرقدرت جهانی بین ایران و عربستان توافق ایجاد می‌کند پیامد‌های زیادی از جمله تغییرات نظم جهانی را به همراه دارد، امروز شاخصی که تعیین کننده قدرت دولت‌ها است تولید ناخالص ملی است که براساس دلار محاسبه می‌کردند، اما اکنون بسیاری از کشور‌ها به دنبال کنار گذاشتن دلار و گسترش پیمان‌های پولی دوجانبه است که این رویه به منزله پایان ابرقدرتی آمریکا است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها