در نشست خبری روز جهانی قدس مطرح شد؛

نماینده جهاد اسلامی در ایران: عدم حمایت غرب مهم‌ترین عامل فروپاشی رژیم صهیونیستی است

ابوشریف گفت: یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث فروپاشی رژیم صهیونیستی می‌شود عدم حمایت غرب است.
کد خبر: ۵۷۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ - 13March 2023

عدم حمایت غرب مهم‌ترین عامل فروپاشی رژیم صهیونیستی استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «ناصر ابوشریف» نماینده جهاد اسلامی در ایران، در نشست خبری روز جهانی قدس اظهار داشت: مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی راه حل ندارد برای مثال یک نمونه مثلا قوه قضاییه اگر نتانیاهو بخواهد دست از اصلاح آن بردارد انگار تیشه به ریشه خود زده، زیرا مجبور است به زندان برود برای پرونده‌های خود یعنی شخصی که خود محور انتخابات است از بین می‌رود.

ابوشریف افزود: همچنین نتانیاهو تشکیلات و کابینه‌ای که دارد مشکل قضایی و حقوقی دارند و به همین دلیل حل مشکلات این رژیم راه حلی ندارد در نهایت منتهی به درگیری و برخورد می‌شود.

نماینده جهاد اسلامی در ایران ادامه داد: درباره خود مسئله وضع داخلی در فلسطین در حال پیشرفت است در زمینه مقاومت، اما هنوز در عمل شاهد پیشرفت نیستیم که بخاطر ضعف رهبران سیاسی این‌ کشور است؛ اما وضع متفاوت شده و مقاومت پیشرفت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم فلسطین در جامعه صهیونیستی یک مسئله دیگر است و ۲۰ درصد از جامعه آن‌ها را مردم فلسطین تشکیل می‌دهند که اگر درگیری اتفاق بیفتد در آنجا برای رژیم صهیونیستی دردسر خواهد شد. یک نمونه درگیری در سال ۲۰۲۱ نیز اتفاق افتاد که به همین خاطر موجب شکست رژیم صهونیستی شد.

ابوشریف درخصوص توافق ایران و عربستان، گفت: اخیرا تغییرات و تحولاتی رخ داده در منطقه که بیشترین آن توافق بین ایران و عربستان است که پیامد‌های زیادی دارد. از جمهوری اسلامی می‌خواهم این توافق را جدی بگیرد، چون تاثیر زیادی در منطقه و تاثیر منفی بر رژیم صهونیستی دارد و تایید شده توسط یکی از قدرت‌های دنیا یعنی چین است.

نماینده جهاد اسلامی در ایران تصریح کرد: عربستان در نهایت جایی است که مکه و مدینه در انجاست و برای اهل سنت جایگاه خاصی دارد و ایران هم برای شیعیان اینطور است و این همکاری باعث ایجاد قدرت در منطقه و باعث افزایش نفوذ چین در منطقه خواهد شد.

وی گفت: ایران و عربستان باید این خط را حفظ کند، زیرا پیامد‌های مثبتی چه در سطوح مردمی و منطقه برای دو طرف خواهد شد این خیلی مهم است که توانستیم آن‌ها را جذب کنیم، چون یکی از کلید‌های حل مشکل منطقه عربستان است.

ابوشریف در پایان بیان داشت: این توافق یک زلزله بزرگی ایجاد کرد در منطقه و حفظ این توافق بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار