در همایش سراسری روسای پلیس؛

سردار رادان: استقرار نمایشی گشت‌های انتظامی معنا ندارد

فرمانده کل انتظامی کشور بر لزوم استقرار دقیق گشت‌های انتظامی در مکان و موقعیت‌های مناسب به منظور افزایش امنیت تاکید کرد و گفت: محل استقرار گشت‌های انتظامی باید با هدف خدمت به مردم، احساس امنیت و آرامش باشد و استقرار نمایشی گشت‌های انتظامی معنا ندارد.
کد خبر: ۵۷۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ - 13March 2023

استقرار نمایشی گشت‌های انتظامی معنا نداردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور امروز (دوشنبه) در دوازدهمین شورای عمومی و دومین همایش سراسری روسای پلیس پیشگیری استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه در ایام پایانی شعبان و سال ۱۴۰۱ و در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان هستیم، اظهار داشت: همه باید هم قسم شویم که ماموریت‌های ایام پایانی سال و نوروز را طوفانی، منظم و با برنامه و هوشمند اجرایی کنیم.

سردار رادان افزود: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پیشانی انتظامی کشور هستند و همه باید تلاش کنیم که سرمایه اجتماعی را بالا ببریم، زیرا نقاط و مراکزی هستند که می‌توانند ضمن افزایش عزت و اقتدار پلیس، محبت مردم و سرمایه اجتماعی را بالا ببرند.

فرمانده کل انتظامی کشور با طرح این سوال که سهم کلانتری و پاسگاه‌ها در جلب سرمایه اجتماعی چیست، اضافه کرد: کلانتری و پاسگاه‌ها می‌توانند در جلب محبت و سرمایه اجتماعی پلیس بسیار موثر واقع شوند و با توجه به ماهیت و ماموریت این نقاط انتظامی، ما می‌توانیم در مواجهه «هوشمند» با مردم به افزایش سرمایه اجتماعی برسیم.

سردار رادان با بیان اینکه پلیس مقتدری که به موقع عمل می‌کند، توانمند و باهوش و مورد حمایت و تکریم مردم است، ادامه داد: مردم پلیس هوشمند و مقتدر را دوست دارند و از طرفی کسانی که از قانون تمکین می‌کنند نیز مورد حمایت پلیس هستند.

وی با تاکید بر لزوم ایفای نقش فعالانه برای پیشگیری از سرقت گفت: باید راهکار‌های اطمینان بخش برای پیشگیری از سرقت توسط پلیس پیشگیری فراجا ارائه و عملیاتی شود و در واقع با ایده‌هایی، چون ارتقای سطح ایمنی در‌ها و قفل‌ها می‌توان به مقوله‌های پیشگیرانه اندیشید و عمل کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به برنامه‌های متفاوت پلیس در نوروز امسال مطرح کرد: نوروز امسال در زمینه پیشگیری از سرقت‌ها به طور ویژه باید تمرکز کنیم؛ به طوری که سرقت را مهار و به کنترل درآوریم.

وی بر انجام صحیح، به موقع و هوشمند ماموریت‌های پلیس تاکید کرد و گفت: در سه مولفه کسب رضایت خداوند، جلب رضایت مردم و تأمین امنیت و آرامش، سهم کلانتری و پاسگاه‌ها بسیار پررنگ است؛ بنابراین این مطالبه و انتظار وجود دارد که کلانتری و پاسگاه‌ها به ایفای نقش واقعی خود در ارائه خدمات انتظامی به مردم بکوشند.

براساس این گزارش، در این همایش از برخی خانواده معظم شهدا، جانبازان و اعضای انتظامی تقدیر شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها