مدیرکل آموزش و پرورش قم عنوان کرد؛

نامگذاری تمامی آزمایشگاه‌های مدارس قم به نام شهید فخری‌زاده

«رحیمی» از اجرای برخی اقدامات در مدارس استان به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله نامگذاری آزمایشگاه‌ها به نام شهید فخری زاده خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ - 13March 2023

نامگذاری تمامی آزمایشگاه های مدارس قم به نام شهید فخری زاده

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سی و ششمین یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای قم با گرامیداشت روز شهدا، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت مسئولیتی همگانی در قبال پاسداشت خون شهیدان است و همه ما باید نسبت به آن متعهد باشیم.

وی افزود: همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه (س) 1481 یادواره شهدا از سوی مدارس استان قم و با بهره گیری از توان و ظرفیت خود آنها برگزار شد که در همین راستا باید قدردان مجریان بخصوص مدیران، معلمان و دانش آموزان بود.

رحیمی دیدار با 300 خانواده شهید فرهنگی و سایر اقشار و نیز برپایی همایش تجلیل از همسران و فرزندان شهدا را دیگر اقدام آموزش و پرورش قم عنوان و تصریح کرد: دیدار با پدران و مادران شهدا الهام بخش سیره و سبک زندگی شهدایی و مورد سفارش اکید امامین انقلاب نیز هست.

وی افزود: به احترام نام دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده، تمامی آزمایشگاه های مدارس قم به نام این شهید عزیز و تمامی کلاس های درس به نام شهدای والامقام نامگذاری شد تا خط نورانی شهید و شهادت را در بستر تلاش های علمی جاری و ساری سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طرح اکرام و سرپرستی ایتام به نیابت از شهدا را نیز دیگر اقدام در سطح معلمان و مدارس خواند و اضافه کرد: در این طرح، معلمان علاقمند هر فرزند یتیم را به نیت یک شهید سرپرستی و تکریم می کنند.

وی تهیه و توزیع بیش از هفت هزار جلد کتاب در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهاددت با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز برپایی اردوهای راهیان نور دانش آموزی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: اینها بخشهایی از اقدامات صورت گرفته است و باید فرهنگ عاشورایی و استکبارستیزی و مفاد بیانیه گام دوم انقلاب به صورت مستمر همراه با جهاد تبیین، سرلوحه تمام برنامه های مدارس باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار