فرمانده انتظامی استان مرکزی:

امنیت پایه تمام فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است

سردار رفیعی‌کیا گفت: امنیت پایه تمام فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و لازمه هر کاری امنیت است و پلیس یکی از ارکان تأمین امنیت است
کد خبر: ۵۷۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲ - 13March 2023

امنیت پایه تمام فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سردار «هادی رفیعی کیا» فرمانده انتظامی استان مرکزی امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امنیت پایه تمام فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و لازمه هر کاری امنیت است و پلیس یکی از ارکان تأمین امنیت است و مقام معظم رهبری به عنوان فرماندهی معظم کل قوا از فعالیت‌های پلیس رضایت دارند و این مدال افتخاری برای جامعه پرافتخار پلیس است.

رفیعی کیا اظهار کرد: بیش از ۱۴ هزار شهید از جامعه پلیس تقدیم انقلاب اسلامی شده و سند وفاداری پلیس در راه خدمت به کشور و مردم است و جان‌فشانی‌ها و مجاهدت‌های پلیس بدون منت است و افتخار می‌کنیم در راه تأمین امنیت جان خود را فدای مردم و کشور می‌کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه استان مرکزی در حوزه آمار تصادفات وضعیت مطلوبی ندارد و کاهش آمار تصادفات منجر به فوت و جرح نیازمند مشارکت همه‌جانبه سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول است و همه باید با جدیت پای‌کار بیایند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: پلیس در طرح زمستانه که تا امروز در سطح استان انجام شد شبانه‌روز در حال خدمت به مردم بود و طرح موفقی به ثبت رسید و از فردا طرح نوروزی آغاز خواهد شد و این‌ها نشان می‌دهد حرکت پلیس در خدمت به مردم و تأمین امنیت توقف‌ناپذیر و شبانه‌روزی است.

افزایش ۱۶ درصدی کشته‌های تصادفات در استان

وی اظهار کرد: متأسفانه کشته‌های تصادفات در استان ۱۶ درصد افزایش داشته و ۶۰۶ نفر در استان مرکزی جان خود را ازدست‌داده‌اند، در حوزه تصادفات باید به سمت هوشمند سازی حرکت کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: سرقت یکی از جرائم اقتصادی است که در  سال جاری تا امروز ۱۶ هزار فقره سرقت کشف‌شده که یک درصد کاهش وقوع سرقت نسبت به سال  گذشته داشته، نزدیک به ۹۰۷۰ نفر سارق در این مدت دستگیرشده است.

کشف ۶.۵ تن مواد مخدر و ۳۰ هزار میلیارد کالای قاچاق در استان

رفیعی کیا ادامه داد: حدود ۶ و نیم تن انواع مواد مخدر کشف و توقیف‌شده که مصرف این میزان مواد مخدر ناهنجاری‌های زیادی به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال ۳۰ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق نیز در استان کشف‌شده است بیان کرد: یکی از همکاران پلیس نیز در این راستا به شهادت رسیده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در حوزه جرائم سایبری استان مرکزی در یک دوره رتبه اول و در یک دوره دیگر  رتبه دوم را کسب کرده است، در سال ۱۴۰۲ یک فضا برای پلیس فتا ایجاد می‌شود.

رفیعی کیا با تأکید بر اینکه در ۱۱ ماهه امسال ۴۲ هزار پرونده توسط بانوان مشاور مددکار به صلح و سازش رسیده است، افزود: فعالیت این افراد بار زیادی را از دوش قضات برداشته است.۰۹۶۵۸۰ تلفنی جهت ارائه مشاوره غیرحضوری به مردم است.

 وی ادامه داد: تلفن ۱۱۰ به‌منظور فوریت‌های پلیسی و تلفن ۱۹۷ انعکاس‌دهنده نظرات مردم است که با تلفن ۱۹۷ امسال ۲۰ هزار بار تماس حاصل‌شده که امید است این تماس‌ها افزایش یابد همچنین در ۱۱ ماهه ۲۶۰ بار ملاقات چهره به چهره با مردم نیز انجام‌شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در حوزه اماکن دغدغه جدی داریم و ۱۳۰۰ واحد صنفی در ۱۱ ماهه امسال پلمپ شده که بخش عمده آن، نارضایتی مردم از این اماکن بوده است.

رفیعی کیا بیان کرد: در اربعین حسینی پلیس تمام‌قد در خدمت مردم بود و ۶۷ هزار گذرنامه امسال در استان صادرشده و گروه هایی نیز به مرزها جهت خدمات‌رسانی اعزام شدند.

وظیفه پلیس تأمین امنیت برای شادی مردم در چهارشنبه آخر سال است

وی افزود: تمام توان و تلاش در چهارشنبه آخر سال سلامت مردم است و برخی حوادث بسیار تلخ و غیرقابل‌جبران است و متأسفانه سال گذشته حوادث تلخ زیادی داشتیم اما نسبت به استان‌های دیگر از وضعیت بهتری برخوردار بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: مردم باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشند، پلیس مخالف شادی مردم نیست اما اینکه افراد بخواهند مخل آسایش دیگران باشند خط قرمز پلیس است.

رفیعی کیا خاطرنشان کرد: وظیفه پلیس تأمین امنیت برای شادی مردم در چهارشنبه آخر سال است و با افرادی که مخل این امنیت باشند قطعاً برخورد خواهد شد، هماهنگی با دستگاه قضایی نیز انجام‌شده و طبق دستور دادستان کل کشور قرار است افراد پرخطر که در زندان هستند  تا پایان تعطیلات نوروز در حبس بمانند و اگر افراد جدیدی دستگیر شوند نیز این‌ها در حبس خواهند ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار