رئیس پلیس فتای مازندران:

دستگیری جوانی که از ۴۰ نفر کلاهبرداری کرده است

«خورشاد» از دستگیری جوانی که با استفاده از ترفند ارسال پیامک سامانه ثنا قوه قضائیه از حساب ۴۰ نفر برداشت کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱ - 07April 2023

دستگیری جوانی که از ۴۰ نفر کلاهبرداری کرده استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «سامع خورشاد» رئیس پلیس فتای استان مازندران امروز در جمع خبرنگاران از دستگیری پسرجوانی که با ترفند «ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه» اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب ۴۰ نفر از هموطنان سراسر کشور کرده بود، خبر داد و اظهار داشت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبنی بر اینکه پس از دریافت پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضائی به درگاه جعلی پرداخت هدایت و از آن‌ها کلاهبرداری شد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی درباره دیگر اظهارات شاکیان گفت: شاکیان با این تصور که اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت قوه قضائیه ثبت می‌کنند، برای ثبت‌نام اقدام کرده بودند و در حالی که درگاه پرداخت شبیه سازی شده سایت اصلی بود، قربانیان بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبردار اینترنتی واقع شدند.

رئیس پلیس فتای استان مازندران عنوان داشت: کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند و با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم پرونده پسر جوان ۲۲ ساله ساکن شهر اردبیل بود که در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا مازندران انتقال داده شد..

سرهنگ خورشاد ادامه داد: متهم پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خریدوفروش ارز‌های دیجیتال می‌کرد؛ این مجرم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد که با روبه‌رو شدن ادله دیجیتال لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز ازحساب بانکی ۴۰ نفر از هموطنان در سطح کشور تا این لحظه اعتراف کرد ومبالغ کلاهبرداری شده ۲ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه ارسال هرگونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتور‌های مختلف تلفن همراه صرفاً شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از شهروندان خواست که به این گونه پیامک‌ها و پیام‌های ارسالی مشابه توجه نکنند.

رئیس پلیس فتای استان مازندران با بیان اینکه هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال ابلاغ‌ها به هیچ عنوان از طریق خطوط تلفن همراه ارسال پیام نمی‌نماید و در خواست واریز وجه نقد نمی‌کند و به شهروندان توصیه کرد که در صورت مواجه شدن با هرگونه پیامک ثبت نام و یا ابلاغیه واریز وجه یقین بدانند که این ترفندی برای کلاهبرداری است.

سرهنگ خورشاد در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها