رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

کشف ۲۱۰ فقره پرونده مرتبط با جرایم سایبری از ابتدای طرح نوروزی

«مرتضوی» از کشف ۲۱۰ فقره پرونده مرتبط با جرایم سایبری و دستگیری ۲۶ نفر متهم مرد و ۱۵ نفر متهم زن مرتبط با جرایم سایبری از ابتدای طرح نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸ - 26March 2023

کشف ۲۱۰ فقره پرونده مرتبط با جرایم سایبری از ابتدای طرح نوروزیبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، سرهنگ «سیدمصطفی مرتضوی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال شعار نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای انتخاب شده بود مجموعه کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در نیمه اول نوروز امسال تلاش مضاعفی را انجام دادند تا امنیت مردم به بهترین شکل ممکن در فضای مجازی فراهم آید.

سرهنگ مرتضوی در خصوص عملکرد این پلیس در نیمه اول نوروز امسال افزود: از ابتدای طرح نوروزی پلیس که در 27 اسفند‌ماه شروع شد تا چهارم فرودین‌ماه تعداد هزار و 525 مورد گزارش مردمی از طریق مرکز فوریت‌های سایبری و تعداد 55 مورد نیز از طریق سامانه گفت‌وگو برخط این پلیس دریافت و کارشناسان این پلیس با دقت این پیام‌ها را مورد رسیدگی قرار دادند.

مرتضوی از کشف 210 فقره پرونده مرتبط با جرایم سایبری و دستگیری 26 نفر متهم مرد و 15نفر متهم زن مرتبط با جرایم سایبری در این مدت خبر داد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان به شناسایی و مسدود کردن 34 خط تلفن و 67 لینک فیشینگ اشاره کرد و عنوان داشت: با تلاش کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان در این مدت 17 میلیارد و 140 میلیون که در حساب‌های مجرمان سایبری بود مسدود و به مال باختگان در فضای مجازی مسترد شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان به صورت شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی هستند، گفت: شهروندان و مسافران می‌توانند هرگونه سوال، درخواست، مشاهده موارد مشکوک، یا گزارشات خود از جرایم در فضای مجازی را در تمام ساعات شبانه‌روز با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 درمیان بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار