دیدار با ۵ هزار خانواده شهید شهرستان‌های استان تهران در روز بزرگداشت شهدا

آیین دیدار با پنج هزار خانواده شهید به طور همزمان توسط ۸۳۵ تیم در شهرستان‌های استان تهران با مشارکت استانداری تهران، سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران آغاز شد.
کد خبر: ۵۷۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ - 14March 2023

دیدار با ۵ هزار خانواده شهید شهرستان‌های استان تهران در روز بزرگداشت شهدابه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین افتتاحیه دیدار با پنج هزار خانواده شهید در شهرستان‌های استان تهران به‌مناسبت ۲۲ اسفند (روز بزرگداشت شهدا) صبح روز گذشته (دوشنبه) در سالن شهدای ترور اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران با حضور «عباس جوهری» معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «عباسعلی رضایی»مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران با اشاره به اینکه امروز به نام گرامیداشت روز شهدا نامگذاری شده است، اظهار کرد: با همکاری استانداری و سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) برنامه‌ریزی شد امسال با والدین و همسران شهدای در قید حیات، که حدود پنج هزار خانواده هستند، به‌صورت همزمان دیدار کنیم.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا با حضور یک هزار خانواده شهید شهرری در روز گذشته، گفت: در تمام شهرستان‌های تهران در مجموع ۸۳۵ تیم از مسؤولان شهرستانی و سپاه و بسیجیان تشکیل شده است تا دیدار با پنج هزار خانواده شهید به‌طور همزمان توسط ۸۳۵ تیم انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران ادامه داد: دیدار با ۱۷۵ دانش‌آموز فرزند شهید انجام شده است همچنین امروز در سه هزار و ۹۱۶ مدرسه در سرتاسر استان یادواره شهدا با حضور دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

«سید عباس جوهری» معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: مقام شهادت مورد تقاضای تمام اولیا و مقربین درگاه الهی است و این مقام بر اساس امتحانات الهی به شهید می‌رسد.

وی بیان کرد: مقام شهید در خانواده شهدا نیز دیده می‌شود، چرا که خانواده‌ها بستر رشد و معرفت‌افزایی را برای شهدا فراهم کرده‌اند، همانگونه که در روایتی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است: خداوند فرمود وقتی شهیدی از خانواده‌ای می‌رود من جانشین شهید در آن خانواده می‌شوم و اگر کسی آن خانواده را آزار دهد، مرا آزار داده و کسی که خانواده شهدا را خوشحال کند، مرا خوشحال کرده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا برکات معنوی زیادی به همراه دارد و قطعا عواید معنوی دعای خانواده شهدا نصیبمان می‌شود، از این منظر اجرای طرحی با محوریت دیدار با خانواده‌های معظم پنج هزار شهید شهرستان‌های استان تهران بسیار فرخنده و مبارک است.

جوهری تاکید کرد: مدیران بنیاد شهید استان تهران با وجود همه کمبود‌ها و کاستی‌ها، رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا را در اولویت کاری قرار داده‌اند و از این بابت صمیمانه از آنان تشکر می‌کنم.

به‌مناسبت روز ۲۲ اسفند که به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده، با پنج هزار خانواده شهید در شهرستان‌های استان تهران با مشارکت سپاه، ادارات و نهاد‌ها دیدار شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها