معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد؛

لزوم تبیین و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان

جعفری گفت: فرهنگ هشت سال دفاع مقدس باید به نحو احسن به نسل جوان انتقال و برای آنان تبیین شود.
کد خبر: ۵۷۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ - 14March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به همراه سردار «عباس مطهری» رئیس امور موزه ها و یادمان ها، «منزوی» معاون مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «وکیلی» رئیس سازمان برنامه و بودجه از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان قزوین بازدید کرد.

در ابتدای این دیدار سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گزارشی از روند اجرایی موزه ارایه کرد.

در این بازدید «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: زوایای بسیاری از حماسه آفرینی و رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس مغفول مانده است که باید همچنان این فرهنگ متعالی در بین نسل جوان و آیندگان تبیین و ترویج شود.

وی عنوان کرد: نقش استان قزوین و رزمندگان این استان در دفاع مقدس کم نظیر است و این استان شهدای بزرگی همچون شهید «رجایی» شهید «بابایی» شهید «لشگری» شهید «ابوترابی» شهید «حسن‌پور» و ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که باید در موزه دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار گیرد.

این مسئول کرد: فاز اول موزه دفاع مقدس قزوین به همت استانداری، شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان افتتاح خواهد شد‌.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس باعث مقاومت بیشتر ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی شده است، افزود: دفاع مقدس گنجینه بی بدیل در 4 دهه گذشته است که به عنوان چراغ راه انقلاب اسلامی عامل ارتقاء روحیه جهاد و شهادت بوده است.

جعفری خاطرنشان کرد: گنجینه مهم دفاع مقدس باید به دور از تحریفات به نسل جوان منتقل شود تا این فرهنگ متعالی به فراموشی سپرده نشود.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس متذکر شد: در امان ماندن جوانان از تهاجم فرهنگی دشمن تنها در سایه نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس ممکن است چراکه هر لحظه و هر زاویه از دفاع مقدس دارای درس و پیام است.

جعفری ضمن تشکر از زحمات سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: تمامی تلاش خود را میکنیم تا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قزوین هرچه سریع تر به بهره برداری رسد تا همگان هرچه بهتر با رشادت های شهدای گرانقدر استان قزوین آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار