بشار اسد وارد مسکو شد

رئیس جمهور سوریه عصر روز سه‌شنبه در سفری رسمی وارد مسکو شد.
کد خبر: ۵۷۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰ - 14March 2023

بشار اسد وارد مسکو شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ریاست جمهوری سوریه خبر داد که «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور عصر سه‌شنبه وارد مسکو شد.

بر اساس گزارش ریاست جمهوری سوریه، وی مسکو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفتگو خواهد کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که مسکو در تلاش برای عادی سازی روابط میان آنکارا و دمشق است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دسامبر سال گذشته به رسانه‌ها گفت که از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای برگزاری نشستی سه‌جانبه با بشار اسد دعوت کرده است. وی افزود قبل از این نشست باید مذاکرات در سطح نمایندگان سرویس‌های ویژه، وزرای دفاع و امور خارجه کشور‌ها برگزار شود.  

 در تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ رایزنی وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو به عنوان بخشی از روند عادی‌سازی روابط بین آنکارا و دمشق برگزار شد. در آن نشست با تشکیل کمیسیون مشترک سه‌جانبه موافقت شد. بعد از آن هم قرار شد که نشست وزرای خارجه برگزار شود. دستورکار آن شامل مذاکرات بین رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با بشار اسد همتای سوری وی خواهد بود.  

پیش‌تر مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه هم در کنفرانس خبری (چهارشنبه، ۱۷ اسفند) با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود در آنکارا گفت که مذاکرات فنی در سطح معاونان وزرا هفته آینده در مسکو برگزار و در آن درباره نشست وزرای خارجه گفتگو خواهد شد.  

چاووش‌اوغلو ضمن بیان این که ایران تمایل خود برای پیوستن به مذاکرات ترکیه، سوریه و روسیه را ابراز کرده و آنکارا هم از آن استقبال کرده، گفت: بهرحال آستانه تنها قالب باقیمانده (برای پرداختن به) سوریه است. در حال برنامه‌ریزی نشستی بین چهار وزیر خارجه (روسیه، ترکیه، ایران و سوریه) هستیم.  

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار