رئیس کل دادگستری کردستان خبر داد؛

احیای یک واحد تولیدی با اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر در سقز

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: مشکل یک واحد تولیدی در سقز با بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی، با ورود دستگاه قضایی برطرف و احیا شد.
کد خبر: ۵۷۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳ - 15March 2023

احیای یک واحد تولیدی با اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر در سقزبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «سیدحسین حسینی» رئیس کل دادگستری کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با هدف رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های ریاست قوه قضاییه، ضمن برگزاری جلسات متعدد با ۲ سرمایه گذار جدید، مشکل این واحد تولیدی مرتفع و به چرخه تولید بازگشت.

وی ارزش تقریبی ماشین آلات موجود در این واحد تولیدی را بیش از ۴۰ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: حدود ۶ سال است که این واحد تولیدی تعطیل بوده و با ورود کمیته عالی کارشناسی ستاد اقتصاد مقاومتی استان، هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر در این واحد تولیدی به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که در صورت احیای کامل این کارخانه و رفع موانع پیش رو، میزان اشتغال مستقیم در ۶ ماهه سال آینده در این واحد تولیدی به بیش از ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

این مسئول اضافه کرد: این اقدام با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان و همچنین مساعدت بانک صادرات استان صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری کردستان به ذکر محورهای اصلی فعالیت این ستاد پرداخت و گفت: میزان اشتغال واقعی واحدهای اقتصادی برای جامعه، امکان احیای مجدد واحد تولیدی، ارزیابی و بررسی میزان فعالیت و توانمندی مدیران واحدهای تولیدی در راستای حمایت از تولید و حفظ حقوق بیت‌المال و اختصاص تسهیلات دولتی و بانکی در محل صحیح خود، از محورهای اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان است.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: دستگاه قضایی استان تمام توان خود را برای تحقق مانع زدایی‌ها و حمایت واقعی از تولید در استان بکار خواهد گرفت.

وی همچنین در خصوص اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان عنوان کرد: یک واحد فرآوری زیتون در سنندج نیز که در پی اختلافات با بانک عامل در حال تعطیلی کامل بود با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته توسط ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، با عقد اجاره به شخص دیگری واگذار شد و به چرخه تولید بازگشت.

این مسئول ادامه داد: با این اقدام از بیکاری بیش از ۱۵ نفر جلوگیری شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار