معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان خبر داد؛

ایجاد و راه‌اندازی دفاتر حمایت از زنان و خانواده در کردستان

«اعظمی» گفت: در سال گذشته پیگیری لازم جهت ایجاد و راه‌اندازی دفاتر حمایت از زنان و خانواده در 8 شهرستان استان کردستان انجام گرفت و اکنون این دفاتر مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۵۸۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ - 19April 2023

ایجاد و راه‌اندازی دفاتر حمایت از زنان و خانواده در کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «رضا اعظمی» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته پیگیری لازم جهت ایجاد و راه‌اندازی دفاتر حمایت از زنان و خانواده در 8 شهرستان استان انجام گرفت و اکنون این دفاتر مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در این دفاتر خدمات ویژه قضایی و مددکاری به زنان و کودکان آسیب‌دیده جنسی، جسمی و روانی در روند رسیدگی به پرونده و پس از آن (ارجاع به دادستانی، پزشکی قانونی و...) و اتخاذ برنامه‌های حمایتی و روانی در روند رسیدگی به پرونده و پس از آن ارائه می‌شود.

اعظمی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی، روانشناختی و مددکاری به مراجعان جهت ارتقاء توانایی فردی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ حقوق فردی و اجتماعی، گفت: در این دفاتر، زنان خود سرپرست و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به مراکز حمایتی (دولتی و غیردولتی)، حرفه‌آموزی و کاریابی جهت ارتقاء توانایی اقتصادی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی معرفی و ارجاع داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: در دفاتر حمایت از زنان و خانواده، بانک اطلاعات مربوط به وضعیت زنان و کودکان بزه‌دیده و بزهکار با عنایت به گزارش‌های زندان، کانون اصلاح و تربیت، محاکم و مراجع ذیصلاح قضایی ایجاد می‌شود.

اعظمی تصریح کرد: آسیب‌شناسی و ارزیابی رویه‌های مرتبط با حضانت، فرزند خواندگی، کودک همسری، ملاقات و نگهداری اطفال و نفقه، آزادی مشروط، نهادهای ارفاقی (تبدیل، تخفیف، تعویق صدور حکم و تعلیق اجرای مجازات)، مجازات‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ویژه کودکان و ارائه برنامه‌ها، رویه‌های اصلاحی و پیگیری ابلاغ و عملیاتی شدن آنها نیز از دیگر وظایف دفاتر حمایت از زنان و خانواده دادگستری است.

معاون دادگستری استان کردستان یادآور شد: نظارت و پایش‌های لازم توسط کارشناس دفاتر حمایت از زنان و خانواده انجام و شناسایی و انجام حمایت‌های لازم از این افراد با توجه به وظایف کاری و در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار