نویسندگان صهیونیست خواستار عدم استقبال از نتانیاهو در اروپا شدند

صد‌ها نویسنده و شخصیت دانشگاهی رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس خواستند تا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم استقبال نکنند.
کد خبر: ۵۷۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ - 15March 2023

نویسندگان صهیونیست خواستار عدم استقبال از نتانیاهو در اروپا شدنددبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نویسندگان و دانشگاهیان صهیونیست خواستار عدم استقبال از نتانیاهو در آلمان و انگلیس شدند. در همین ارتباط نیز گزارش شده است که صد‌ها نویسنده و شخصیت دانشگاهی رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس خواستند تا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم استقبال نکنند و سفر قریب الوقوع او به این دو کشور را لغو کنند.

منابع عبری زبان تاکید کردند که ۱۰۰۰ نفر از نویسندگان و شخصیت‌های دانشگاهی رژیم صهیونیستی درخواست عدم استقبال از نتانیاهو در آلمان و انگلیس را مطرح کرده‌اند.

به گفته این منابع، این شخصیت‌ها در طوماری که تحویل سفرای رژیم صهیونیستی در انگلیس و آلمان شده، تاکید کردند که تل آویو در مرحله بسیار خطرناکی قرار دارد و به سمت دیکتاتوری پیش می‌رود.

آن‌ها همچنین هشدار دادند که تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضائی حقوق شهروندان را در معرض خطر قرار خواهد داد و موجب سرکوب آزادی نویسندگان و هنرمندان خواهد شد.

دیوید گروسمن نویسنده سرشناس از جمله امضا کنندگان این طومار است. براساس گزارش‌ها آلمان و انگلیس مقصد بعدی سفر نتانیاهو در اروپاست.

قرار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی آخر هفته طی سفری رسمی راهی برلین پایتخت آلمان شود. سخنگوی دولت آلمان تاکید کرد که نتانیاهو در این سفر قرار است با اولاف شولتز صدراعظم آلمان دیدار کند. خبرگزاری رویتر به نقل از سخنگوی دولت آلمان تاکید کرد که طرفین در این دیدار در مورد روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو خواهند کرد. وی اشاره کرد که تغییرات در نظام قضائی که دولت نتانیاهو به دنبال آن است، یکی از محور‌های گفتگو‌های دو طرف خواهد بود.

از سوی دیگر، فراخوان‌هایی برای تظاهرات گسترده در نزدیکی فرودگاه بن گوریون به منظور جلوگیری از خروج بنیامین نتانیاهو و همسرش به مقصد برلین اعلام شده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم اعلام کردند که صهیونیست‌ها راه‌های منتهی به وزارتخانه دارایی و داخلی و اقتصاد در قدس را در ادامه اعتراضات علیه نتانیاهو بستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار