یادداشت/ روزبه قمصری

جهانی شدن تظاهرات مخالفان بنیامین نتانیاهو

برنامه‌ریزی مخالفان «بنیامین نتانیاهو» برای برگزاری تظاهرات علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و درخواست از دولت‌های آلمان و انگلیس برای لغو سفر او به این کشور‌ها ابعاد تازه‌ای به اعتراضات علیه نتانیاهو داده و آن را جهانی کرده است.
کد خبر: ۵۷۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳ - 15March 2023

جهانی شدن تظاهرات مخالفان بنیامین نتانیاهوگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ بعد از برگزاری چندین هفته تظاهرات مداوم مردم صهیونیست ساکن سرزمین‌های اشغالی در مخالفت با کابینه نتانیاهو و تلاش کابینه او برای انجام اصلاحات قضائی به منظور فرار او و در امان ماندن از رسیدگی به پرونده‌های فسادی که در دادگاه‌ها دارد، حالا او در قالب برنامه‌ای قصد دارد تا به دو کشور آلمان و انگلیس سفر کند. اما نکته اینجاست که مخالفان او از همین حالا برنامه ایجاد اختلال در فرودگاه‌های این دو کشور را دارند.

بر اساس اطلاعاتی که تا الان منتشر شده هزاران معترض صهیونیست قصد دارند تا با استفاده از وسائل نقلیه و ماشین‌های شخصی و غیرشخصی خود در مسیر‌های منتهی به فرودگاه «بن‌گوریون» و حتی در صورت امکان داخل محوطه این فرودگاه حضور پیدا کنند تا در جریان پرواز هواپیمای نتانیاهو برای سفر به آلمان و انگلیس خلل ایجاد کرده و مانع از سفر او به اروپا شوند.

از طرف دیگر اخباری هم که از معترضان صهیونیست به خارج از سرزمین‌های اشغالی مخابره می‌شود حاکی از این است که شهرک‌نشینان صهیونیست لقب «دیکتاتور بالقوه» را به نتانیاهو دادند. ضمن اینکه صهیونیست‌ها با برقراری ارتباط با یکدیگر از هم درخواست می‌کنند که آن‌ها هم برای نشان دادن خشم و ناراحتی و رساندن صدای اعتراض خود به گوش نتانیاهو به فرودگاه بیایند.

رویداد دیگری که کمک بسیار فراوان و قابل توجهی به جهانی شدن اعتراضات صهیونیست‌ها علیه «بنیامین نتانیاهو» کرده است درخواست بیش از هزار نفر از نویسندگان و هنرمندان فلسطینی از دولت‌های آلمان و انگلیس برای لغو سفر نتانیاهو به این دو کشور است. هنرمندان فلسطینی در جریان این خواست خود به دنبال تحت فشار قرار دادن سران این کشور‌ها هستند تا آن‌ها را با فشار افکار عمومی روبرو کرده و موجبات لغو و کنسل کردن این سفر‌ها را فراهم کنند.

در همین راستا امروز شاهد بودیم که هنرمندان فلسطینی دلیل درخواست خود از مقامات آلمان و انگلیس را برنامه کابینه نتانیاهو برای اصلاحات قضائی عنوان کرده‌اند. زیرا آن‌ها اعتقاد دارند این طرح کابینه تندرو و افراطی بنیامین نتانیاهو پروژه خطرناک و مخرب است و تنها خود او از این اصلاحات که همانا فرار از چنگال قانون و عدالت است سود و منفعت می‌برد. ضمن اینکه با انجام این اصلاحات زمینه بیشتری برای فساد و گریز از قانون نه فقط برای نتانیاهو بلکه برای سایر سران و مقامات رژیم صهیونیستی فراهم می‌شود.

اما ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که این موضوع را بدانیم در کنار هزاران هنرمند و نویسندگان فلسطینی، صد‌ها نفر از تحصیل‌کردگان و دانشگاهیان صهیونیست نیز خواستار لغو سفر بنیامین نتانیاهو به آلمان و انگلیس شدند. دانشگاهیان صهیونیست حتی پای خود را از این هم فراتر گذاشتند و درخواستی برای برپایی تظاهرات در برلین پایتخت آلمان دادند. موضوعی بی‌سابقه و در نوع خود کم‌نظیر و یا بی‌نظیر که موجب شده تا اعتراظات علیه نتانیاهو جهانی شود.

از طرف دیگر جهانی شدن اعتراضات علیه «بنیامین نتانیاهو» از امروز وارد مرحله جدیدی شده به صورتی بر اساس اعلام روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم اکنون هزاران صهیونیست ساکن برلین در حال برنامه ریزی و آماده شدن برای برپایی تظاهرات اعتراضی و برهم‌زدن سفر امروز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه نتانیاهو به کشور آلمان هستند.

در واقع باید گفت تظاهراتی که قرار است امروز چهارشنبه در «برلین» پایتخت «آلمان» برگزار شود دومین تظاهرات جهانی بعد از تظاهرات هزاران صهیونیست در شهر «رم» پایتخت «ایتالیا» علیه نتانیاهو است. موضوعی که نشان می‌دهد اعتراضات علیه نتانیاهو در حال تبدیل شدن به الگویی جهانی است و قطعا صهیونیست‌های انگلیس هم بعد از آلمان برعلیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خیابان خواهند آمد. امری که فضا و شرایط را روز به روز علیه نتانیاهو سخت و سخت‌تر می‌کند.

در پایان باید گفت بنیامین نتانیاهو به همراه همسر خود در شرایطی برای فرار از دست صد‌ها هزار تظاهرات کننده صهیونیست تور سفر‌های اروپایی خود را آغاز کرده که در خارج از مرز‌های خود نیز روی خوشی از صهیونیست‌های ساکن کشور‌های اروپایی نمی‌بیند و روز‌های سختی را بعد از انجام سفر به آلمان و انگلیس در پیش روی خود دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار