وزیر بهداشت در گفت‌وگو دفاع‌پرس:

اجرای طرح همگانی پزشک خانواده در صورت تصویب بودجه آن/ ساخت و بهسازی ۲ هزار خانه بهداشت در سال ۱۴۰۱

عین‌اللهی با بیان اینکه عمده تمرکز ما باید در حوزه پیشگیری باشد و در همین راستا به دنبال این هستیم که بهورزها و مراقبین بهداشتی را تقویت کنیم، گفت: امسال حدود دو هزار خانه بهداشت راه‌اندازی و بازسازی شد.
کد خبر: ۵۷۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۸ - 28March 2023

اجرای طرح همگانی پزشک خانواده در صورت تصویب بودجه آن/ ساخت و بهسازی 2 هزار خانه بهداشت در سال 1401«بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درخصوص قانون پزشک خانواده و اجرای آن اظهار داشت: این قانون در سال گذشته به طور کامل در جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر و روستا‌ها اجرا شده است؛ همچنین در بودجه سال ۱۴۰۲ موضوع پزشک خانواده دیده شده و در صورت تصویب به صورت همگانی اجرایی خواهد شد.

عین‌اللهی با بیان اینکه عمده تمرکز ما باید در حوزه پیشگیری باشد و در این راستا به دنبال این هستیم که بهورز‌ها و مراقبین بهداشتی را تقویت کنیم، گفت: سال گذشته حدود دو هزار خانه بهداشت راه‌اندازی و بازسازی شد.

وزیر بهداشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند شبکه‌های سلامت را تقویت کنید، اظهار داشت: هدف اصلی ما تقویت شبکه‌های سلامت است.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی لطمه‌ای به سطح علمی دانشگاه‌ها وارد می‌کند یا خیر؟، گفت: ما به دنبال این هستیم که آسیبی وارد نکند و این موضوع چالشی بین ما و شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ چرا که آن‌ها رقم بالاتری پیشنهاد داده بودند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه به دلیل اینکه حدود ۵۱ دانشگاه علوم پزشکی و حدود ۲۶ دانشکده علوم پزشکی داریم، زیرساخت‌ها جوابگو است؛ هم‌اکنون در حال مذاکره با شورای انقلاب اسلامی فرهنگی هستیم تا بتوانیم این آمار را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار