ما متحدیم/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

خاطرات «هفت تپه» باید بازگو شود

سردار «ملکی» با اشاره به رشادت‌های رزمندگان مازندرانی در منطقه «هفته تپه» گفت: باید خاطرات هفت تپه بازگو شود.
کد خبر: ۵۷۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ - 16March 2023

خاطرات «هفت تپه» باید بازگو شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران امروز با حضور در راهیان نور در خصوص احیا و توسعه یادمان شهدای هفت تپه اظهار داشت: سال ۶۴ لشگر ۲۵ کربلا در بیگلو و دانشگاه شهید بهشتی اهواز مستقر بود و مسئولین امر، بخشی از لشگر را به هفت تپه منتقل کردند.

وی با بیان اینکه مردم استان‌های گیلان، مازندران و گلستان برای ساخت سنگر‌های بتنی هزینه کردند، افزود: هفت تپه محل آموزش و سازماندهی نیرو‌های رزمنده لشگر ۲۵ و پشتیبانی بود چراکه هفت تپه ایستگاه قطار داشت و از دیگر مناطق عقب‌تر بود، اما چندین بار بمباران شد و بالای ۱۵۰ شهید داده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: هفت تپه بعد از جنگ جمع شد و سنگر‌هایی که مردم مازندران ساختند به نقاط دیگر منتقل و زمینش تحویل منابع طبیعی و نیشکر خوزستان شد.

سردار ملکی عنوان کرد: طی چندین سال اخیر پیشکسوتان لشگر ۲۵ کربلا دلشان برای شهدا و زندگی کردن در هفت تپه تنگ شد چراکه روزگاری گذرانده بودند و محل شهادت، شهدای عزیز بود بنابراین به مسئولین امر اعلام شد که به هر شکل ممکن این منطقه احیا شود.

وی خاطرنشان کرد: لشگر ۲۵ کربلا، بنیاد حفظ آثار و سپاه کربلا و سپاه نینوا درصدد احیای منطقه شدند و مجوز آن از سوی سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صادر شد و شهدای عزیزی همانند شهید بلباسی برای این منطقه زحمت کشیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: جوانان ما در این منطقه تلاش کردند و هنوز چیزی نداشت؛ چادر زده و از راهیان نور برای بازدید منطقه دعوت می‌کردند.

سردار ملکی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده ۱۵ هکتار از زمین‌های منطقه از استانداری منطقه درخواست شد و سپاه ۱۰ هکتار سند گرفتند و در حال حاضر سپاه و گروه‌های مردم نهاد در حال شکل دادن به وضعیت موجود منطقه هستند.

وی گفت: باید خاطرات هفت تپه بازگو شود و در مازندران نیز ۲ هکتار زمین درصدد بازسازی هفت تپه است که ۲۲ سنگر و نمایشگاه زده شد و یادمان شهید شیرسوار قرار است در ساری شکل گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان با اشاره به اینکه ۵۷ یادمان در مناطق عملیاتی از شلمچه تا منطقه غرب (اشنویه) احداث شده است، متذکر شد: کاروان راهیان نور باید به منطقه بروند و شناخت کافی از هفت تپه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار