دادستان همدان خبر داد؛

تشکیل شعب ویژه برخورد با روزه خواری در همدان

«خانجانی» با بیان اینکه روزه خواری در ملاء عام جرم مشهود است، گفت: برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تظاهر به روزه خواری در انظار و اماکن عمومی، شعبه ویژه‌ای در هر شهرستان اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۵۷۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲ - 16March 2023

تشکیل شعب ویژه برخورد با روزه خواری در همدانبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «حسن خانجانی موقر» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان امروز (پنجشنبه) در جلسه هماهنگی برای ارتقای فرهنگ صیانت از حرمت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: به منظور پاسداشت حرمت ماه مبارک رمضان اغذیه فروشی ها، رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا ملزم به رعایت قانون هستند.

وی افزود: هر رستوران و واحد صنفی که در طول روز به سرویس دهی در ملاء عام اقدام کند و مروج روزه خواری باشد پلمب شده و تا پایان ماه رمضان اجازه فعالیت به او داده نمی‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب همدان خاطرنشان کرد: برای پاسداشت حرمت ماه مبارک رمضان باید ضعف‌های برنامه‌های سال‌های گذشته آسیب شناسی و راهکار‌ها و پیشنهاد‌های اثربخش ارایه شود.

خانجانی بیان داشت: شهرداری‌ها، میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های متولی موظف هستند در ورودی شهر‌ها با استفاده از چندین پرده یا بنر، مکان‌ها و رستوران‌های خدمات دهنده به مسافران و گردشگران را معرفی کنند که آن هم باید تنها در مناطق گردشگری باشد.

وی افزود: برخی افراد به علت معذوریت‌های شرعی یا پزشکی توانایی روزه گرفتن ندارند، اما مطابق با قانون باید به منظور حفظ و حرمت ماه رمضان از روزه خواری در ملاءعام خودداری کنند.
دادستان همدان با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه همیشه اثربخش‌تر است، تصریح کرد: مسوولان متولی در ورودی بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها و نیز مناطق گردشگری از بنر‌های آموزشی برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با هدف جلوگیری از تظاهر به روزه خواری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه روزه خواری در ملاء عام جرم مشهود است، متذکر شد: برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تظاهر به روزه خواری در انظار و اماکن عمومی، شعبه ویژه‌ای در هر شهرستان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار