مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران:

مازندران آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

«برزگر» از آمادگی استان مازندران از مهمانان نوروزی خبر داد و گفت: ۲۶ نمایشگاه صنایع دستی و چهار نمایشگاه ملی در آمل، نور، نوشهر و بابلسر برپا می‌شود.
کد خبر: ۵۷۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳ - 18March 2023

مازندران آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است/ برپایی ۲۶ نمایشگاه صنایع دستیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «صادق برزگر» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران امروز در نشست با خبرنگاران با موضوع ستاد تسهیلات سفر از تشکیل ۱۲ کمیته در این ستاد خبر داد و اظهار داشت: فعالیت این کمیته‌ها با هدف توسعه گردشگری داخلی و ارتقای خدمات مطلوب برای گردشگران در این خطه از شمال کشور تدوین شده است.

وی با عنوان اینکه پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۲۵۰ هزار شب اقامت را در ایام تعطیلات نوروز در استان شاهد باشیم، از افزایش مسافران نوروزی در مازندران خبر داد و افزود: ۱۹۰ مدرسه آماده پذیرایی مسافرین را دارند.

این مسئول با بیان اینکه سالن‌های ورزشی و سوله‌ها برای چادر خوابی مسافران نوروزی مهیا شده است، از فعال شدن ۳۴ پایگاه امدادی هلال احمر به صورت ثابت، ۲۰ پایگاه جوانان، ۱۱۰ پایگاه اورژانس، ۶۵ داروخانه و ۸۰ دستگاه خودروی امداد خودرو خبر داد و گفت: همچنین ۲۲ راهدارخانه و ۴۳ مجتمع خدماتی بین راهی فعالیت خود را آغاز کردند.

برزگر از برپایی ۲۶ نمایشگاه صنایع دستی و ۴ نمایشگاه ملی در آمل، نور، نوشهر و بابلسر خبر داد و گفت: در نشست با کمیته شهرداری‌ها چیدمان سفره‌های هفت سین، زیباسازی ساختار فیزیکی شهر‌ها تدبیر شده است و کمیته دهیاری‌ها نیز بحث آماده سازی روستا‌های مقصد گردشگری را بر عهده دارند.

این مسئول از راه اندازی نرم افزار پمپ بنزین یاب برای رفاه حال مسافران و گردشگران خبر داد و افزود: هزار جاذبه طبیعی و تاریخی استان در سامانه جانمایی شده است و در قالب پیامک آدرس این سامانه به همراه لوکیشن برای مسافرین که به استان وارد می‌شوند ارسال خواهد شد.

وی از اجرای طرح «سلامتگر سفر» با عنوان «هر کودک یک سلامتگر» در ایام نوروز خبر داد و گفت: استقبال نمادین از گردشگران نوروزی را با حضور استاندار مازندران خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران سیاه چادر عشایر در تمامی ورودی‌های استان برای به تصویر کشیدن سبک زندگی عشایر استان در کنار کمپ‌های هلال احمر برپا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در مراکز تفریحی توریستی، هتل‌ها و ... گفت: تلاش داریم با نصب بنر و توزیع بسته‌های فرهنگی الزام رعایت شئونات اسلامی در این استان به مسافران و گردشگران صورت پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از وجود سه هزار آثار میراث فرهنگی در استان خبر داد و افزود:  تاکنون ۸۰۰ اثر از این میزان به ثبت ملی رسید.

این مسئول به ثبت ۲۸ اثر میراثی در کشور گفت: متاسفانه دانش استفاده از ظرفیت جاذبه‌های گردشگری برای جذب توریست در استان بکار بسته نمی‌شود.

برزگر با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های اقامتی در جذب گردشگر به فعالیت بیش از شش هزار تاسیسات گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: نیازمند همگرایی و هم افزایی برای توسعه و تقویت این زیرساخت‌ها هستیم.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با ورود هر یازده نفر گردشگر به استان شاهد ایجاد یک شغل در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار