نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت خیران در راستای احداث زائرسراها

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: ظرفیت خیران در خدمت فرصت‌های سرمایه‌گذاری قرار بگیرد و مسئله زائرسراها از جمله آن فرصت‌ها است که می‌تواند امکان زیارت ارزان را برای مسافران فراهم کند.
کد خبر: ۵۷۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲ - 16March 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای جامعه هتلداران مشهد که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهارداشت: حقیقت این است که اصل فرهنگ در این استان و همه مسائل مرتبط با آن در راستای مفهوم زیارت تعریف شود زیرا اصل هویت مشهدالرضا (ع) به یُمن مجاورت با امام هشتم (ع) شکل گرفته و بر این مبنا، همه‌ چیز هم باید در راستای فرهنگ رضوی شکل بگیرد.

وی افزود: تقویت ارتباط جامعه هتلداران با معاونت زیارت و گردشگری استانداری هم از همین قسم است، به‌طوری که در مسئله خدمات هتل‌ها، استانداری خراسان رضوی از هزینه‌های روی دست هتلداران بکاهد و در مقابل، از فرصت سرمایه‌گذاری و توجه این خیرین در زیرساخت‌های مشهد و استان استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در پیک زیارتی نوروزی باید شرایطی فراهم شود که همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در اوج آمادگی باشند، خاطرنشان کرد: پیک نوروزی سفر به مشهد از سایر پیک‌های زیارتی جداست. در سایر مناسبت‌ها، افراد در قالب هیئت‌ها به زیارت امام هشتم (ع) مشرف می‌شوند و از این بابت، دغدغه‌ای برای اسکان و اقامت وجود ندارد اما در ایام نوروز، بخش عمده زیارت‌ها با محوریت خانواده اتفاق می‌افتد و اینجاست که هتل‌ها و خانه مسافرها اهمیت مضاعف پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروزه دولت به این جمع‌بندی رسیده که از همه ظرفیت‌ها و حتی امکانات ملی برای پیک‌های زیارتی مشهد استفاده کند. با این حال، باز نیاز است تا ظرفیت خیران در خدمت فرصت‌های سرمایه‌گذاری قرار بگیرد و مسئله زائرسراها از جمله آن فرصت‌ها است که می‌تواند امکان زیارت ارزان را برای مسافران فراهم کند و بر این اساس، قشر گسترده‌ای از مردم که از طبقه متوسط و ضعیف هستند، می‌توانند بدون نگرانی از هزینه‌های سفر به مشهدالرضا (ع) مشرف شوند.

علم‌الهدی تصریح کرد: در روایات ذکر شده امام رضا (ع) همواره خادمان خود را جزئی از خانواده می‌دانست و به آن کیفیت با آن‌ها رفتار می‌کرد. بر همین اساس، هتلداران هم جزو خانواده امام رضا (ع) هستند و امیدواریم تا برکت عنایت زیارت امام هشتم شامل حال همه آن‌ها باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار