مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

بمباران پناهگاه پارک شیرین جنایت دشمن بعثی و مظلومیت مردم کرمانشاه است

سردار «خوشبخت» گفت: بمباران پناهگاه پارک شیرین جنایت دشمن بعثی و مظلومیت مردم کرمانشاه است و بمباران این پناهگاه را از نگاه مردم شهر و از زبان امدادگران هلال‌احمر، نیروهای آتش‌نشانی، بسیجیان‌، نیروهای انتظامی‌، پرستاران‌، اصحاب‌رسانه، بازاریان و اصناف، مردم محله‌، زخمی‌ها و خانواده شهدا و... روایت می‌کند.
کد خبر: ۵۷۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶ - 17March 2023

بمباران پناهگاه پارک شیرین جنایت دشمن بعثی و مظلومیت مردم کرمانشاه استسرتیپ دوم پاسدار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، در خصوص بمباران پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه اظهار داشت: این پناهگاه در 26 اسفندماه سال 66‌، مورد اصابت موشک قرار گرفت و 76 نفر شهید و 185 زخمی شدند.

وی اضافه کرد: بیشتر شهدا و زخمی‌ها را زنان و کودکانی تشکیل می‌دادند که به‌خاطر در امان ماندن از بمباران‌های رژیم بعث عراق به این مکان پناه برده بودند، غافل از این که موشک دقیقا از هواکش پناهگاه وارد و موجب ویرانی و آتش‌سوزی می‌شود.

سردار خوشبخت گفت:تنها چند روز به آغاز سال نو مانده بود. بچه ها با خوشحالی و شادی لباس نو می خریدند و سبزه ی عید می کاشتند. آن ها داخل پناهگاه با هم بازی می کردند و فکر می کردند سقف پناهگاه امن ترین جاست و اما ورود ناجوانمردانه ی موشک بعثی آن هم دقیقا از هواکش پناهگاه باعث فاجعه ای بزرگ شد. گویا منافقین گرای دقیق هواکش را  به نیروی دشمن داده بودند.

این مسؤول با بیان اینکه بمباران پناهگاه پارک شیرین جنایت دشمن بعثی و مظلومیت مردم کرمانشاه است، خاطرنشان کرد: کتاب «پناهگاه بی‌پناه» نوشته «مهناز فتاحی»، بمباران این پناهگاه را از نگاه مردم شهر و از زبان امدادگران هلال‌احمر، نیروهای آتش‌نشانی، بسیجیان‌، نیروهای انتظامی‌، پرستاران‌، اصحاب‌رسانه، بازاریان و اصناف، مردم محله‌، زخمی‌ها و خانواده شهدا و... روایت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار