مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش:

نظام سلطه دستش را به سوی منافقین و سلطنت‌طلبان دراز کرده است

امیر سرتیپ «حاتمی» گفت: نظام سلطه از سر عجز و استیصال دست استمداد خود را به سوی منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و تجزیه‌طلبان دراز کرد تا ایران را با خطر تجزیه و فروپاشی روبه‌رو سازد.
کد خبر: ۵۷۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ - 18March 2023

نظام سلطه دستش را به سوی منافقین و سلطنت‌طلبان دراز کرده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» مشاور فرماندهی کل قوا در امور ارتش در جمع مدیران نهادها و دستگاه‌های کشوری، اظهار داشت: سوالی که این روزها به کرات از سوی دلسوزان نظام و انقلاب و آحاد ملت ایران اسلامی مطرح می‌شود، این است که علت این حجم عظیم از دشمنی و عداوت نظام استکبار با جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران اسلامی چیست.

امیر حاتمی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) بارها در فرمایشات خود به این سوال پاسخ دادند و تکیه مبنایی جمهوری اسلامی ایران بر شعار اساسی خود یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را علت این دشمنی دانستند. بی‌شک عمده چالش نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران، تکیه ایران بر استقلال‌خواهی و عدم وابستگی است.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور ارتش با اشاره به استقلال‌خواهی در ایران و دیگر کشورها تصریح کرد: هزینه استقلال‌خواهی برای کشورهای مختلف، متفاوت است. از آنجایی که ایران اسلامی از منظر موقعیت ژئوپلتیکی و جغرافیایی جز کشورهای دارای موقعیت راهبردی در منطقه غرب آسیاست، بی‌تردید این موقعیت دارای الزامات متفاوت در دورهای مختلف تاریخی بوده است.

وی اظهار داشت: در جنگ جهانی اول و دوم ایران با اعلام ضعیف‌ترین سیاست در قبال متجاوزان که همانا اعلام بی‌طرفی بود، توسط متجاوزین اشغال شد و هزینه‌های بسیاری از جمله کشته شدن میلیون‌ها انسان بی‌گناه به کشور ما تحمیل شد.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: ایران در موقعیتی ژئوپلیتیکی است که هر رخداد سیاسی، نظامی و امنیتی به نوعی با جغرافیای ایران مرتبط می‌شود و از آنجایی که ایران پل ارتباط شرق به غرب و شمال به جنوب بوده و در معرض نقاط راهبردی بین‌المللی همچون تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان با ذخایر عظیم نفت و گاز که برای قدرت‌های بزرگ حائز اهمیت است، قرار گرفته و موقعیت ایران را در مقایسه با سایر کشورها متفاوت کرده است.

مشاور فرمانده کل قوا افزود: مهمترین مؤلفه‌های دیگر ایران اسلامی استقرار نظام مردم‌سالار دینی و جمهوری اسلامی با رهبری ولی فقیه‌ای حکیم، مدبر و تواناست که در نوع خود منحصر به‌فرد بوده و به لحاظ سیاسی به هیچ قدرتی در جهان وابستگی نداشته و استقلال و آزادی کشور را مدیون تلاش، مجاهدت و حمایت ملت و شهدای سرافراز خود می‌داند.

امیر سرتیپ حاتمی با تبیین دیدگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) درباره پیچ تاریخی و دوره گذار، بیان کرد: جنگ‌های اخیر به‌ویژه منازعه اوکراین و روسیه، ظهور قدرت‌های جدیدی همچون چین و هند؛ مخاصمه آمریکا و چین، جنگ‌های منطقه‌ای، افول قدرت آمریکا در جهان و آغاز فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون، شکست داعش در عراق و سوریه و قدرتمند شدن ایران مصادیق دوره گذار و گذشتن از پیچ تاریخی است.

امیر حاتمی هزینه استقلال‌خواهی جمهوری اسلامی ایران در چنین شرایطی را بالا توصیف کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی با داشتن موقعیت راهبردی در منطقه، تنها زمانی می‌تواند استقلال، آزادی و جمهوریت خود را به معنای واقعی کلمه حفظ و حراست کند که قدرتمند شده و در عرصه تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای نقش‌آفرینی کند.

مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که نظام سلطه از هر ترفندی برای خدشه‌دار ساختن استقلال و وحدت ملی بهره برد تا آنجا که از سر عجز و استیصال، دست استمداد و یاری خود را به سوی بدنام‌ترین گروه تروریستی جهان یعنی منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و تجزیه طلبان دراز کرد تا بتواند از طریق این گروه‌های سرسپرده و وابسته، ایران را با خطر تجزیه و فروپاشی روبه‌رو سازد.

سرتیپ حاتمی عرصه دفاع را یکی از موفق‌ترین عرصه‌های خودباوری، خود اتکایی و تحقق شعار «ما می‌توانیم» ذکر کرد و افزود: امروز برخلاف خواست دشمن و تحریم‌های ظالمانه در حوزه دفاع به قدرت بازدارندگی رسیده‌ایم و این مسیر قدرتمند شدن و برتری یافتن می‌تواند در تمامی حوزه‌ها از جمله اقتصاد نیز تسری پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با جنگ ترکیبی و جنگ شناختی در صدد القا ناکارآمدی و ناتوانی نظام اسلامی در تحقق شعارها و آرمان‌های خود است. دشمن در جنگ ترکیبی بر علیه ملت ایران، جنگ اقتصادی را به عنوان نخستین اولویت و محور دشمنی خود قرار داده تا از این طریق بتواند دستاوردهای بی‌نظیر نظام را زیر سوال ببرد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: تکلیف همه ارکان و مسئولان نظام اسلامی در این برهه از تاریخ، مقابله با راهبرد جنگ اقتصادی دشمن و تلاش در جهت تحقق تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است.

امیر حاتمی تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی و مردم پایه و مصون از تکان‌های سیاسی با واگذاری اقتصاد به مردم، افزایش بسترهای سرمایه‌گذاری، فراهم‌سازی امنیت لازم برای سرمایه‌گذاران، حمایت و دلگرم کردن سرمایه‌گذاران و تقویت بخش خصوصی محقق خواهد شد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا، افق و آینده نظام اسلامی را درخشان و پر فروغ دانست و گفت: سیاست نظام سلطه و به‌ویژه رژیم صهیونیستی بر علیه جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رویکرد هزار خنجر شکست خورده و اعمال تحریم‌های اقتصادی، فشار حداکثری، ایجاد اختلاف ایران با کشورهای همسایه، ایران هراسی در سطح جهانی، تهدید به بمباران تأسیسات هسته‌ای، محدودسازی و توقف فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای، به حاشیه راندن ایران، ایجاد اختلاف داخلی و اختلاف در جهان اسلام و غیره همه با مقاومت و بصیرت ملت ایران شکست خورده و می‌بینیم که امروز ماهیت خود این رژیم اشغالگر با اعتراضات داخلی و اختلافات عمیق سیاسی با خطر جدی روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها