مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش:

ایران در مؤلفه‌های قدرت به دستاورد‌های ارزشمندی دست یافته‌ است

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه امروز در حوزه‌ها و مؤلفه‌های قدرت به دستاورد‌های ارزشمندی دست یافته‌ایم، گفت: قدرت دفاعی، نظامی و امنیتی زیرساخت و پیش‌نیاز سایر مؤلفه‌های قدرت است.
کد خبر: ۵۹۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ - 14June 2023

امروز درحوزه‌ها و مولفه‌های قدرت به دستاورد‌های ارزشمندی دست یافته‌ایم/قدرت دفاعی پیش نیاز سایر مولفه‌های قدرت استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش در همایش «جهاد تبیین» که در مرکز آموزش شهدای سرباز نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: متأسفانه در قرن اخیر شاهد توسعه کمّی و کیفی جنگ‌ها و متنوع شدن منازعات بین کشور‌ها هستیم. در تعریف بین‌المللی، جنگ‌ها در شش حوزه رزم زمینی، دریایی، هوایی، فضایی، سایبری و به تازگی نیز «جنگ‌ شناختی» دسته‌بندی شده‌اند و در جنگ‌ها و منازعات فعلی جهان، مصادیق این جنگ‌ها را شاهد هستیم.

امیر حاتمی با اشاره به بودجه‌های سرسام‌آور نظامی کشور‌هایی مانند آمریکا، روسیه، فرانسه و چین افزود: مطالعات نشان می‌دهد که تمایل برخی کشور‌ها همچنان به سمت به دست آوردن سلاح‌های کشنده و هسته‌ای است و تجمیع سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورها، توانایی نابودی چندباره کره زمین را داراست.

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش ادامه داد: این کشور‌ها در شرایطی خود را مدعیان دروغین حقوق بشر می‌دانند که با نگهداری زرادخانه‌های بزرگ اتمی در یک قرن اخیر آغازکننده ۷۰۰ جنگ و منازعه ویرانگر و خانمان‌سوز بوده‌اند. یکی از پیامد‌های دردآور این جنگ‌ها، کشته شدن ده‌ها میلیون انسان و آوارگی میلیون‌ها نفر بوده است.

وی به حضور مداخله‌جویانه آمریکا و سایر کشور‌های هم‌پیمان آمریکا در منطقه اشاره و عنوان کرد: حضور آمریکا در کشور‌های مختلف اروپا، آسیا و به‌ویژه منطقه غرب آسیا در سال‌های اخیر بیشتر شده و متناسب با آن نیز بودجه نظامی ارتش آمریکا هم افزایش یافته است. آمریکا حضور خود را در کشور‌های متعددی حفظ کرده که این امر نشان از توسعه و گسترش حضور نظامی و روحیه استکباری آمریکا در جهان دارد.

سرتیپ حاتمی با اشاره به موقعیت ایران و ژئوپلیتیک غرب آسیا یادآور شد: در ۲۰۰ سال گذشته و قبل از ظهور انقلاب اسلامی، سرزمین ایران همواره درگیر جنگ، منازعه، آشوب و هرج و مرج‌های ناگوار و تلخ بوده است. تنها در دوره قاجار بیش از دو سوم خاک کشورمان تجزیه و سه میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر از کشور جدا شده است.

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش افزود: در دوره پهلوی اول نیز با وجود اعلام بی‎طرفی دولت به کشور‌های متجاوز، اما به دلیل نبود قدرت و اقتدار، کشورمان اشغال شد. به دلیل این بی‌کفایتی، تهاجم همه جانبه خسارت‌ها و تلفات سنگینی به کشور ما تحمیل کرد.

وی با اشاره به خیانت و بی‌عرضگی پهلوی دوم ادامه داد: در دوره پهلوی دوم نیز تنها با یک تهدید لفظی و بدون هیچ‌گونه جنگ و درگیری، بخشی از سرزمین ایران به نام «بحرین» از وطن برای همیشه جدا شد.

امیر حاتمی به وقایع روز‌های اول انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: درروز‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی با هدایت اربابان غربی توسط رژیم صدام به ملت ایران اسلامی تحمیل شد. استکبار جهانی با پشتیبانی‌های بی‌شمار تسلیحاتی و کمک‌های میلیاردی به دنبال سرنگونی و براندازی نظام جمهوری اسلامی و همچنین تجزیه و اشغال ایران بود که با رهبری‌های امام راحل و مقاومت‌های بی‌نظیر ملت و نیرو‌های مسلح، اهداف شوم دشمن ناکام ماند و دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک مقدس ایران اسلامی را جدا کند. در هشت سال دفاع مقدس، ملت ایران به‌عنوان یک ملت مقاوم، استکبارستیز و ولایتمدار شناخته شد و این را می‌توان مهم‌ترین عنصر و مؤلفه قدرت بازدارندگی ملی دانست.

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش، تجاوز‌های آمریکا در سال‌های اخیر به کشور‌های منطقه را مصداق نقض حقوق بین‌الملل دانست و تصریح کرد: همه صاحب‌نظران بر این باور بودند که هدف اصلی آمریکا از اشغال عراق و افغانستان، آغاز جنگ و درگیری با ایران و از بین بردن جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وزیر سابق دفاع با مرور دشمنی‌های نظام سلطه با مردم منطقه تصریح کرد: با گذشت این سال‌ها و براساس اعتراف صریح مقامات رسمی آمریکا، هدف از تشکیل داعش در دو سرزمین عراق و سوریه، مقابله با تفکر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران بوده و حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در این دو کشور، راهبردی‌ترین تصمیم شجاعانه و حکیمانه جمهوری اسلامی ایران برای ریشه‌کن ساختن این شجره ملعونه و جنایتکار بوده است.

سرتیپ حاتمی با بیان اینکه موقعیت راهبردی ایران در منطقه یک موقعیت چالش‌ساز و همراه با فرصت‌ها و تهدیدات متعدد است، گفت: جمهوری اسلامی ایران زمانی می‌تواند از فرصت‌های موجود منطقه‌ای و جهانی نهایت بهره را ببرد که دارای قدرت و اقتدار ملی باشد. تجربه تاریخی ۴۴ سال اخیر به ما نشان داده کسب قدرت و اقتدار ملی وارداتی نیست و باید با رویکرد مردم‌پایه به دنبال ساخت و ارتقاء قدرت ملی حرکت کنیم.

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش افزود: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» به‌عنوان ایده اصلی انقلاب اسلامی نقشه راهی برای بهره‌مندی از فرصت‌های ژئوپلیتیکی ایران است و دشمنان و نظام سلطه نیز با اندیشه انقلاب اسلامی که همان اندیشه استقلال‌خواهی و آزادگی و قطع وابستگی است، مخالفند.

وی قدرتمند شدن در حوزه‌های دفاعی و نظامی را ماحصل تدبیر و اندیشه حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از شناخت تهدیدات و فرصت‌ها در سطح منطقه و جهان دانست و افزود: از زمانی که به این نتیجه قطعی دست یافتیم که برای حفظ استقلال، امنیت و تمامیت ارضی، راهبردی جز قدرتمند شدن وجود ندارد به سمت تولید قدرت و اقتدار دفاعی و استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی در این حوزه‌ها حرکت کردیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه قدرت دفاعی، نظامی و امنیتی زیرساخت و پیش‌نیاز سایر مؤلفه‌های قدرت است، اظهار داشت: قدرتی جامع است که در تمامی حوزه‌ها و مؤلفه‌ها باشد و امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران در سایر حوزه‌ها و مؤلفه‌های قدرت نیز به دستاورد‌های ارزشمندی دست یافته‌ایم و دنیا نیز به آن اعتراف کرده است.

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش با اشاره به جنگ شناختی و جنگ نرم همه‌جانبه نظام استکبار علیه ملت ایران به‌خصوص جوانان و خانواده‌ها تصریح کرد: راه‌اندازی حدود ۲۵۰ شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای و راه‌اندازی هزاران کانال و بستر ضد ارزشی فضای مجازی و سرمایه‎گذاری‌های هنگفت برای تولید محتوای ناهنجار با هدف ترویج اباحه‌گری، دین‌ستیزی و اسلام‌زدایی از جمله توطئه‌های عمیق و دسیسه‌های پیچیده بر علیه ملت ایران است.

سرتیپ حاتمی در پایان خاطرنشان ساخت: درعرصه جنگ شناختی، تشخیص نقشه و توطئه دشمنان و انتخاب خوراک فکری و روانی مناسب و سالم و همچنین تغذیه فکر و اندیشه با محتوای ارزشی و اسلامی، نیازمند آگاهی، بصیرت و دشمن‌شناسی است تا بتوانیم دشمن را در این عرصه جنگ نیز همچون سایر عرصه‌ها به شکست و ناکامی کشاند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار