رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

طرح تولید دارو از جلبک‎های دریایی در بوشهر تدوین شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین مرز آبی با خلیج فارس در استفاده از جلبک‌های دریایی در ساخت داروها طرح‎های لازم تدوین کرده است.
کد خبر: ۵۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱ - 12November 2015

طرح تولید دارو از جلبک‎های دریایی در بوشهر تدوین شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، علیرضا رئیسی بعدازظهر امروز درنشست منطقه پنج آمایش آموزش عالی در عرصه سلامت در بوشهر با بیان اینکه همکاریهای بین منطقهای باید سبب هم افزایی شود اظهار داشت: در همکاریهای بین منطقهای باید دستورالعملهایی تعیین و وظایف هر یک از دانشگاهها مشخص شود تا ایجاد قطبها منجر به همافزایی شود.

وی با تاکید بر تحقق سیاستهای تدوین شده در حوزه سلامت افزود: انجام درست مسئولیتهای محوله هر دانشگاه سهم بسیار زیادی در رسیدن به سیاستهای کلان وزارت بهداشت و درمان میشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به توانمندیهای این استان در حوزه سلامت و درمان بیان کرد: مرکز تحقیقات هستهای، زیست فناوری دریایی خلیج فارس و طب عفونی و گرمسیری از جمله توانمندیهای برجسته دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در کشور است.

رئیسی با بیان اینکه طرح تولید دارو از جلبکهای دریایی تدوین شده است گفت: استان بوشهر با داشتن طولانیترین مرز آبی با خلیج فارس در استفاده از جلبکهای دریایی در ساخت داروها نیز برنامههایی در دست اقدام دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار