دستیار رییس جمهور:

تشکیل اجتماعات قانونی دغدغه جدی حجت‌الاسلام رییسی است

در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: تشکیل و برپایی اجتماعات قانونی مورد تاکید رییس جمهور و از دغدغه‌های جدی وی است.
کد خبر: ۵۷۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶ - 18March 2023

دستیار رییس جمهور: تشکیل اجتماعات قانونی دغدغه جدی آیت‌الله رییسی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سکینه‌ سادات پاد» دستیار رییس جمهور روز شنبه در نشست با برخی از اعضای مرکز کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوره خانواده در مشهد اظهار داشت: رییس جمهور اعتراض را حق مردم می‌داند که اجرا و اعمال این حق نیازمند بستر‌هایی همچون اخذ مجور و سازکار‌هایی است که بتوان این حق را به منصه ظهور رساند.

پاد ادامه داد: در خصوص عملیاتی کردن موضوعات آزادی بیان، برپایی تجمعات و حقوق مادی و معنوی بانوان برنامه‌هایی در حال تنظیم و تدوین است که اخبار آن به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی اظهار داشت: منشور حقوق شهروندی که در دولت گذشته تدوین شده بود بیشتر حالت توصیفی داشت، اما دولت کنونی تلاش دارد این اتفاق، بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی به شکل عملیاتی رقم بخورد.

وی پیگیری‌های حقوق عام مردم در مجامع بین المللی را یکی دیگر از درخواست‌های رییس جمهوری برشمرد و گفت: دفاع از حقوق و آزادی‌های اجتماعی مردم ایران فارغ از مذهب، قومیت و جنسیت آنان در مجامع خارجی از جمله مجامع بین‌المللی حقوق بشری نیز از مواردی است که رییس قوه مجریه نگاه ویژه‌ای به آن دارد.

«سکینه سادات پاد» از وکلای صاحب‌نام و معاون حقوقی مؤسسه بین المللی حقوق بشری «صلح زیبا» بود که با حضور در مشهد از عنوان وکالت خود جهت حضور در سمت جدید استعفا داد.

وی ششم اسفندماه گذشته از سوی حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» به عنوان «مسوول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی» منصوب شده بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار