نماینده ولی فقیه در مازندران:

پدافند غیرعامل دریایی ضرورت دارد

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: باید در کنار دریا انبار ذخیره کالا‌های اساسی را داشته باشیم که مفهوم پدافند غیرعامل است.
کد خبر: ۵۷۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲ - 18March 2023

پدافند غیرعامل دریایی ضرورت داردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در جمع کارکنان شرکت کشتی سازی صدرا، ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: انسان‌ها از همه موجودات متمایز هستند، بُعد جسمی و بُعد روحی و انسانی را خداوند به خودش نسبت داده است، پس ما نیاز دو بهار داریم.

وی خاطرنشان کرد: سه شنبه جاری شاهد بهار طبیعت خواهیم بود، نیاز به بهار معنوی قرآن و بهار بشریت داریم، ما باید هم از ماه رمضان استفاده کنیم که بهار خداست و هم بهار طبیعت.

آیت الله محمدی لائینی خاطر نشان کرد: کشتی و دریا از زوایای مختلفی قابل نگاه و بحث است؛ از زاویه صنعت، اقتصاد و غیره، به برکت انقلاب اسلامی اجازه رونق در حوزه دریایی صادر شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: شرکت کشتی‌سازی صدرا بعد از دوران رونق و رشد در یک دهه دچار معطلی و رکود شده است که شکر خدا دوباره موتور پیشرفتش روشن شد که جای تقدیر دارد.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: دریا از بُعد گردشگری، حمل و نقل و ... مهم است، باید در کنار دریا انبار ذخیره کالا‌های اساسی را داشته باشیم که مفهوم پدافند غیرعامل است.

این مسئول با بیان اینکه دریا عظمت خداست، گفت: خداوند علاوه بر انسان کشتی‌ها را نیز به خودش نسبت داده است، این‌ها دارای عظمت هستند، آب بستری است که کشتی‌هایی را که همچون کوه‌ها هستند در خودش جای می‌دهد.

وی ادامه داد: در کنار دریا بهترین نشانه‌های عظمت خدا را خواهیم داد شکر خدا این است که از این نعمت خوب استفاده شود، در کنار آن اصلاح رفتار‌ها مهم است، حضرت علی (ع) در آخرین سخنان قبل از شهادتش خواستار صلح شد و تاکید کردند که یک صلح قبل از شهادت از عبادت بهتر است.

آیت الله محمدی لائینی عبادت و شکرگزاری را بهترین نشانه خداشناسی دانست و اظهار کرد: حق‌شناسی و حق‌سپاسی خوب است، روز قیامت در ابتدا درباره نماز سوال می‌شود، بعضی از نمازخوانان در کنار برپایی نماز نسل خود را نیاز نمازخوان بار می‌آورند، ولی برخی‌ها متاسفانه فرزندان خود را با نماز آشنا نمی‌کنند، باید جزو کسانی باشیم که هم خودمان نماز بخوانیم هم به فرزندان بیامورزیم، نماز تمام مفاسد را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار