فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) مطرح کرد؛

نقش مهم هنر در معرفی شهدا

سردار «مجیدی» با اشاره به نقش اثربخش هنر در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، گفت: هنر به عنوان اثربخش‌ترین عنصر آموزشی نقش مهمی در معرفی شهدا ایفا می‌کند.
کد خبر: ۵۷۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲ - 18March 2023

نقش مهم هنر در معرفی شهدابه گزارش دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مظاهر مجیدی» فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان امروز (شنبه) در آیین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با اشاره به نقش اثربخش هنر در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اظهار داشت: هنر به عنوان یکی از موضوعات مهمی است که در برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی بسیار اثربخش و تاثیرگذار است.

وی در تشریح اهمیت هنر در انقلاب اسلامی، ایجاد تغییر در جهت‌گیری ذات انسان‌ها به سوی خدا و تعالی بیشتر را هنر انقلاب دانست و افزود: زیبایی انقلاب اسلامی به این بود که برای تعالی انسان شرایطی را ایجاد کرد تا انسان را از کف جامعه‌ای در یک منجلاب سختی گرفتارشده بود را نجات داده و سمت و سوی خدا سوق دهد و به او شخصیت دهد که جانشین خداوند در زمین هستید.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان به نقش مؤثر هنرمندان در جامعه اشاره و عنوان کرد: وقتی بعضی اتفاقات در جامعه رخ می‌دهد هیچ چیز به اندازه هنر نمی‌تواند آن را معرفی کند؛ کار یک شهیدی را که خالصانه در راه انسانیت جانش را فدا کرده کسی جز هنر و هنرمند نمی‌تواند معرفی کند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان در سال آینده بر تولید آثار هنری با موضوع معرفی شهدا تاکید و بیان کرد: در معرفی شهدا وقتی با قلم و زبان عادی حرکت می‌کنیم، می‌بینیم پاسخگوی معرفی شهدا نیست و لازم است در قالب هنر معرفی شوند که خوشبختانه در استان ظرفیت بسیار عالی وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

سردار مجیدی اضافه کرد: اگر با افکار امروزی بخواهیم کنگره شهدای استان را برگزار کنیم که اثربخش باشد راهی جز اینکه از مسیر هنر وارد شویم، نداریم.

وی از ساخت فیلم شهید همدانی و شهید قهاری خبر داد و گفت: در راستای برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان و معرفی شهدای همدان پیگیر ساخت فیلمی از زندگی و مجاهدت‌های شهید همدانی و شهید قهاری هستیم تا به خوبی شخصیت این شهدا در کنار دیگر شهدای همدان معرفی شوند چراکه هنر به عنوان اثربخش‌ترین عنصر آموزشی نقش مهمی در معرفی شهدا ایفا می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با تاکید بر اینکه سازمان بسیج هنرمندان مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: این سازمان ضمن اینکه باید با دستگاه‌های دولتی تعامل داشته باشند، باید زمینه جذب و هدایت نیروهای جدید را هم فراهم کنند و از طرف دیگر بتوانند مطالبه‌گری را بر موضوعات استان فراهم کنند که کار سختی است و نیاز به همکاری و تعامل بیش از پیش مجموعه‌های فرهنگی، به خصوص اداره کل ارشاد اسلامی و هنرمندان را دارد تا بتواند به نحو شایسته ایفای نقش کند.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات «امیر ترکاشوند»، «حمیدرضا آقابیگی» به عنوان مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها