رئیس جهاد دانشگاهی فارس:

یکی از وظایف ما زنده نگه داشتن یاد شهدا است

«استقلال»، امروز در افتتاحیه برنامه ملی «یاد یاران» که همزمان با نقاط مختلف کشور ویژه بزرگداشت یاد شهدای دانشجو برگزار شد گفت: یکی از وظایف ما زنده نگه داشتن یاد شهدا است.
کد خبر: ۵۷۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴ - 19March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «امیرحسین استقلال»، رئیس جهاد دانشگاهی فارس امروز 27 اسفند در افتتاحیه برنامه ملی «یاد یاران» که همزمان با نقاط مختلف کشور ویژه بزرگداشت یاد شهدای دانشجو برگزار شد اظهار داشت: یکی از وظایف ما زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

 رئیس جهاد دانشگاهی فارس خاطرنشان کرد: هرگاه رهبر معظم انقلاب از جهاد دانشگاهی صحبت می‌کنند، بر روی این بحث تأکید دارند که شما دو مشخصه ویژه جهادی و دانشگاهی بودن را دارید که جهاد یک عمل ایثارگرانه بدون انتظار تشویق و پاداش با نیت رضای خداست و دانشگاهی بودن به معنای انجام کارها و فعالیت‌ها با پشتوانه دقیق مطالعاتی و منطقی و علمی است.

وی با تصریح اینکه وقتی بخواهیم برای این مفهوم قله‌ای پیدا کنیم، به شهدای دانشجو می‌رسیم، افزود: شهدا در منتهی الیه نتیجه ایثار و فداکاری قرار دارند که عزیزترین دارایی خود را که همان جان است، در راه آرمان‌ها و رضایت خداوند فدا کرده‌اند و شهید دانشجو، شهیدی است که از آن بصیرت، دانش و به روز بودن و محیط دانشگاه استفاده کرده و با علم و آگاهی بیشتر پا در عرصه مبارزه و جهاد در نتیجه شهادت گذاشته است.

استقلال با تأکید بر اینکه قطعاً شهدای دانشجو نماد بارز شهید آگاه هستند، گفت: یکی از افتخارات جهاددانشگاهی میزبانی شهدای دانشجو است چه شهدایی که زمانی همکار ما بوده‌اند و چه کسانی که از طریق جهاددانشگاهی در طول ۸ سال دفاع مقدس به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند و ما امروز وظیفه داریم یاد و خاطره آنان را همیشه زنده نگه داریم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در بخش پایانی سخنان خود گفت:‌ اجرای نخستین دوره طرح ملی «یاد یار» به منظور تکریم یاد شهدای دانشجو باعث شد تا بتوانیم سالنی به نام این عزیزان در مجموعه جهاددانشگاهی فارس نامگذاری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها