مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

رزمندگان در ماه رمضان با دهان روزه با دشمن می‌جنگیدند

سردار اسلامی گفت: رزمندگان در ماه مبارک رمضان با لبان تشنه و شکم گرسنه با دشمنی که مرتب از نیروی تازه نفس بهره‌مند می‌شد؛ مبارزه می‌کردند.
کد خبر: ۵۷۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۶ - 25March 2023

 جنگیدن با لبان تشنه مرد میدان می‌خواستسردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از البرز ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، به حال و هوای جبهه‌ها در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: رزمندگان در ماه مبارک رمضان با لبان تشنه و شکم گرسنه با دشمنی که مرتب از نیروی تازه نفس بهره‌مند می‌شد؛ مبارزه می‌کردند.

وی با بیان اینکه رزمندگان به بهانه نبرد با دشمن ایمان خود را زیر سوال نمی‌بردند و روزه خواری نمی‌کردند، تصریح کرد: نیرو‌های بعثی اغلب به روزه داری پایبند نبودند و تغذیه کاملی داشتند و با اعزام مرتب نیرو‌های تازه نفس، به سرعت تجدید قوا می‌کردند و در این شرایط رزمندگان ایران اسلامی با لبان خشکیده و شکم گرسنه با آن‌ها می‌جنگیدند، اما حاضر به خدشه دار کردن ایمان خود نبودند و اتفاقا این ایمان به خدا و الگو برداری از سیدالشهدا انگیزه آن‌ها در سخت‌ترین لحظه‌های نبرد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با بیان اینکه نیرو‌های بعثی با اعمال ناجوانمردانه‌ای، چون افزایش حجم آتش در موقع افطار سعی در تضعیف روحیه رزمندگان داشتند، عنوان کرد: به رغم دسیسه‌های شیطانی بعثی‌ها در ماه رمضان، نزدیکی بیشتر رزمندگان به درگاه پروردگار و فضای معنوی جبهه‌ها در این ماه دوچندان می‌شد.

سردار اسلامی ذکر نورانی قرآن در جبهه‌ها را معجزه بخش توصیف کرد و خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان، رزمندگان بیش از هر زمان دیگری با قرآن مأنوس بودند و این مسأله قدرت روحی آنها را بالا برده و انگیزه آن‌ها را برای دفاع مضاعف می‌کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها