نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت بستر تولید در قرارگاه امنیت غذایی

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: قرارگاه امنیت غذایی باید بتواند نظارت کند و بستر تولید بخش مردمی و خصوصی را تقویت کند.
کد خبر: ۵۷۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ - 19March 2023

ضرورت تقویت بستر تولید در قرارگاه امنیت غذاییبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در قرارگاه امنیت غذایی استان، ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن، اظهار داشت: تدبیر امسال در راستای نظارت بر کیفیت بازار و امر موجوی بازار‌ها و رفع کم و کسری در آن‌ها جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه ما شاهد دو پیک مسافران سال نو و ماه مبارک رمضان هستیم، افزود: باید بازار در این مدت تنظیم شود، گرچه با شروع تعطیلات سال نو، فصل گردشگری آغاز می‌شود و تدبیر‌ها باید با کیفیت ادامه داشته باشد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه مدیران جهاد با مدیر جهادی تفاوت دارد، عنوان کرد: انتظار داریم در دستگاهی که کلمه جهاد در آن به‌کار برده شده مدیران و مدیریتش هم حتما جهادی باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: مدیریت ارشد جهاد کشاورزی هم خودش باید از مدیریت جهادی برخوردار باشد و هم باید این روحیه را در شهرستان‌ها تزریق کند، نکته دیگر اینکه تنظیم بازار با بازار بودن فرق می‌کند، بازار بودن باید در شرایط اضطراری انجام شود.

این مسئول گفت: در اصل قرارگاه امنیت غذایی باید بتواند نظارت کند و بستر تولید بخش مردمی و خصوصی را تقویت کند، شما باید مراقب اتحادیه‌های‌ی باشید که کار خرید و توزیع را برعهده دارند، ابزار قانونی دست شماست می‌توانید پروانه‌های آن‌ها را لغو کنید.

وی با بیان اینکه تنظیم بازار یکی از مسئولیت‌های جهاد کشاورزی است، گفت: بحث فروش مرکبات برای باغداران ما واقعا جای تاسف داشت و نگران بودیم، باغداران ما متضرر شدند، باید تنظیم بازار صورت می‌گرفت.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: ما از کثرت واسطه‌گری و وساطت ناراحتیم نه اصل آن، باید کسی باشد بزرگی کند، جهاد کشاورزی بزرگ است و باید نشان بدهد که بلد است بزرگی کند تا کسی دچار مشکل نشود و سود معقولانه‌ای دریافت شود، این بزرگی است بلدید بزرگی بکنید بفرمایید!

نماینده ولی فقیه در پایان به سخن یکی از تولیدکنندگان مرکبات در ابتدای برداشت مرکبات در حاشیه برگزاری نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: یک تولیدکننده می‌گفت ما از امسالش گذشتیم به مسئولان بگوئید برای سال آینده از الان تصمیم درستی بگیرند!

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار