تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد؛

۶۱ درصد مردم آمریکا حمله به عراق را «تصمیم نادرست» می‌دانند

نظرسنجی جدید در آمریکا نشان داد با گذشت بیست سال از آغاز تهاجم نظامی آمریکا به عراق، افکار عمومی این کشور همچنان مخالف مداخلات نظامی واشنگتن در امور سیاسی کشورهای جهان است.
کد خبر: ۵۷۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ - 19March 2023

۶۱ درصد مردم آمریکا حمله به عراق را «تصمیم نادرست» می‌دانندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از آکسیوس، نظرسنجی تازه‌ای که به سرپرستی یک مؤسسه پژوهشیِ متخصص در زمینه نظرسنجی با نام «ایپسوس» (Ipsos)‬ صورت گرفته نشان می‌دهد دوسوم شهروندان آمریکایی با وجود سپری شدن بیست سال از سالگرد تهاجم نظامی آمریکا به عراق، همچنان مخالف مداخله خارجی واشنگتن در امور سایر کشورها هستند.

براساس این نظرسنجی، ۶۱ درصد افکار عمومی آمریکا، حمله نظامی واشنگتن به عراق را یک «تصمیم نادرست» می‌دانند.

وبگاه آمریکایی آکسیوس نوشت: از مجموع مشارکت کنندگان در این نظرسنجی صرفاً ۳۱ درصد از مردم آمریکا معتقدند که با تهاجم آمریکا به عراق احساس امنیت بیشتری کرده‌اند. این درحالیست که تنها ۳۶ درصد از شرکت کنندگان به جانبداری از حق مداخله نظامی آمریکا به عراق رأی داده‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد: این اختلاف آرا در میان دو حزب سیاسی مطرح آمریکا نیز کاملاً محسوس است، زیرا ۵۸ درصد از جمهوری خواهان از این تهاجم جانبداری کردند و در مقابل صرفاً، ۲۶ درصد از دموکرات‌ها با وجود گذشت بیست سال از این حمله، موافق این تهاجم هستند.

ایپسوس در ادامه این نظرسنجی را در میان گروه‌های سنی پایین و عمدتاً نوجوانان آمریکایی بررسی کرده که حاکی از مخالفت نوجوانان از حمله آمریکا به عراق است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار