حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

دانشگاه‌های ما باید در طراز قرآن و اسلام باشند/ اردوهای مختلط کار فرهنگی نیست

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قدم اول در دانشگاه‌ها فرهنگ است، گفت: تشکیل اردوهای مختلط کار فرهنگی نیست؛ بلکه کار شیطانی و آمریکایی است زیرا دانشگاه‌های ما باید نماز شب‌پرور باشند.
کد خبر: ۵۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ - 13November 2015

دانشگاه‌های ما باید در طراز قرآن و اسلام باشند/ اردوهای مختلط کار فرهنگی نیست

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته پایتخت با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با رؤسای دانشگاهها و مراکز آموش عالی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بیانات نورانی، سازنده و دلسوزانهای در جمع رؤسای دانشگاهها مطرح کردند؛ که مثل همیشه از وجودشان جوشید و از عجب است که ما با وجود چنین پیر روشن ضمیری، در جا میزنیم و راه نمیافتیم.
 
وی با طرح سوالاتی مبنی بر اینکه چه زمانی اقتصاد مقاومتی عملی خواهد شد، گفت: مسئله خودکفایی، اعتماد به نفس، عزت نفس و قطع امید از بیگانگان چه زمانی قرار است در وجود ما فرهنگ سازی شود؟ درحالیکه مطالب کلیدی، کاربردی، تربیتی و اجرایی را مقام معظم رهبری به رؤسای دانشگاهها ارائه کردند البته باید ببینیم چه زمانی تاثر، حرکت و تنوع نیز اتفاق میافتد تا دانشگاهها به جهش و تکاپو بیفتند.
 
خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه هزاران مسائل علمی، حقوقی، نظامی، فرهنگی و عرفانی در قرآن وجود دارد، افزود: قرآن کتاب نمونه است، جهان در قرآن منعکس شده است و آرزوی ما این بود که دانشگاهها رنگ قرآن بگیرند.
 
صدیقی با بیان اینکه قدم اول در دانشگاهها فرهنگ است، تأکید کرد: تشکیل اردوهای مختلط کار فرهنگی نیست؛ بلکه کار شیطانی و آمریکایی است؛ زیرا دانشگاههای ما باید نماز شبپرور باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه دانشگاههای ما باید در طراز قرآن و اسلام باشند، گفت: پژوهشمحوری از مسائل بسیار مهم است، باید نیازسنجی در کشور مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا رشتههایی وجود دارند که با نیاز کشور انطباقی ندارند. همچنین باید در رشتههای علمی اولویتها در نظر گرفتهشوند.
 
صدیقی با بیان اینکه مسئله اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش، درونزا و عدالتمحور است، افزود: در رفتوآمدهایی که با شرکتهای بزرگ اروپا و آمریکا برقرار میشود باید دید چه کسانی ضرر و سود خواهند برد.
 
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به فکر جنوب شهریها و پا برهنههاست، ادامه داد: فرزندان همین قشر هستند که از ما در سوریه دفاع میکنند؛ اگر دفاع آنها نبود ما الان با این امنیت نمیتوانستیم نماز جمعه را برگزار کنیم.
 
خطیب موقت نماز جمعه، دانشگاه را کانون پرورش مدیران کشور دانست و افزود: پروندههای میلیاردی، خرابی و ریخت و پاشها به دلیل فرهنگ دانشگاهها است؛ زیرا اگر دانشگاهها فرهنگ اسلامی و الهی داشتند ما امروز این نگرانیها را نداشتیم.

وی  با بیان اینکه مقام معظم رهبری به دلیل وجود خلأها نگران نفوذ در مراکز سیاسی و تصمیمگیری هستند، گفت: ایشان در مسئله حمایت از سوریه و حفظ بشار اسد، خط و آدرس درست پیروزی مقاومت را ارائه کردند و امروز می بینیم که کشورهای مرتجع به عقب رانده شدهاند.
 
صدیقی با بیان اینکه حفظ تمامیت ارضی سوریه، مبارزه جدی با تروریستها و عدم دخالت دولتهای خارجی در سرنوشت سوریه از موضوعات مورد تاکید ایران است، تصریح کرد: ریشه داعش، النصره و تکفیریها  در منطقه و سوریه باید کنده شود. ما مردم سالاری و آرای مردم را برای تعیین سرنوشت مردم سوریه محترم میدانیم.
 
خطیب موقت جمعه تهران در ادامه افزود: مردم سوریه باید بدون دخالت بیگانه و در فضایی امن و سالم، ارکان اجرایی کشورشان را انتخاب کنند؛ البته طی این مدت بشار اسد قهرمانانه در برابر قدرتهای بزرگ ایستاد و سنگر را حفظ کرد؛ وی یکی از چهرههای برجسته منطقه است.
 
امام جمعه موقت تهران ضمن ابراز تاسف از حادثه اخیر افغانستان که منجر به سر بریدن هشت شیعه به جرم تشیّع شد، افزود: متاسفانه دولت افغانستان در تعقیب عوامل این جنایت اقدامی نکرده، و حساسیت خاصی نشان نداده است.
 
صدیقی در بخش دیگری از اظهاراتش به فضاحت سازمان ملل و دبیر کل این سازمان اشاره و تصریح کرد: دبیر کل سازمان ملل از حکومت سعودی ستایش کرد و گفت که رژیم سعودی اقدامات انسان دوستانهای را در یمن انجام داده است! اُف بر سازمان ملل و این فرد. آل سعود در یمن هشت ماه است که زنان و کودکان را میکُشد، خانهها و مدارس را ویران میکند و همچنین تروریستها را تقویت میکند.
 
خطیب موقت جمعه تهران اظهار داشت: عربستان دیکتاتور، وابسته و ضعیف است و به همین دلیل به یمنی که از امکانات اولیه برخوردار نیست حمله کرده است، آدمکشی معلول ضعف است و نه اقتدار، ضعیف است که به دلیل ناتوانی به ظلم پناه میبرد زیرا کسی که اقتدار داشته باشد از حربه ظلم استفاده نمیکند.
 
وی تاکید کرد: زمانی که دبیر کل سازمان ملل عربستان را ستایش میکند، دنیا باید بر این سیاهی و ننگ تاریخ گریه کند و  امیدواریم هر چه زودتر بافت بینالملل با هسته مقاومت که در ایران بهوجود آمده است، تغییر کند.
 
صدیقی با اشاره به دستگیری "نزار زاکا" جاسوس لبنانی-آمریکایی و با بیان اینکه وی در لبنان و ایران ماموریت داشته و شبکه مجازی اجتماعی با اهداف آمریکایی را ایجاد کرده بوده است، افزود: این فرد به اهداف شومش اعتراف کرده است.
 
خطیب موقت نماز جمعه در رابطه با مسئله نفوذ نیز گفت: مسئله نفوذ از جنگ خطرناکتر است؛ زیرا در نفوذ، نخبگان ما تحت تاثیر قرار میگیرند و دشمنان آنها را بدون هزینه در گروه خودشان قرار میدهند.
 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه بعضی از مواقع در سطح جامعه مسئله کشف حجاب دیده میشود و زنان بدون هیچ پوششی در خودرو حضور مییابند، ادامه داد: برخورد با جرایم مشهود وظیفه قانونی پلیس است؛ شاید کسانی برای این هنجارشکنی و عادی جلوه دادن این مسئله پول میگیرند.
 
صدیقی ضمن تشکر از فرمانده نیروی انتظامی گفت: از مردم توقع داریم برای دخترانشان دلسوز باشند؛ زیرا حجاب دستور خداوند و سنگر حفاظت ماست.
 
خطیب موقت جمعه تهران در پایان با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات بیان کرد: رئیس جمهور کشورمان در نمایشگاه مطبوعات مطالبی را بیان کرد که نیش داشت؛ کسی که در رأس دستگاه اجرایی است و بعد از رهبری عالیترین مقام را دارد باید با مسائل عصبی برخورد نکند و نیشدار صحبت نکند؛ بلکه باید ادبیاتش مومن شادکن باشد.

وی افزود: اینکه فرد در مقابل بیگانگان رعایت ادبیات داشته باشد و همه جوانب را در نظر بگیرد اما در حمله به مومنین و خدمتگزاران به گونهای دیگر صحبت کند بد است؛ لذا ما این نوع ادبیات را در شان یک رئیس جمهور نمیبینیم.

حجتالاسلام صدیقی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته پایتخت نیز اظهار داشت: ای کاش دانشگاههای ما قرآنی عمل میکردند، خداوند همه مطالبی را که در قرآن آورده است، در وجود بندهاش قرار میدهد، خداوند ربوبیت تشریعی دارد که مختص موجوداتی است که دارای آزادی و انتخاب هستند و میتوانند راه بد و یا خوب را انتخاب کنند.

وی در ادامه با بیان  اینکه  اگر افراد راه خوب را انتخاب کردند خداوند برایشان هدایت خاصه دارد، گفت:  هنگامی که بشر ربوبیت حق تعالی را درک کند از این رو خودش را بلندگوی خدا میداند و موجودیتی برای خودش ندارد و نمیبیند.

خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه ما نباید زیر پرچم غیر خدا برویم و باید زیر پرچم توحید و ولایتالله باشیم، تاکید کرد: قرآن در مورد گروهی که به رضای خدا زندگی نکرده است، اشاره داشته است و این موضوع به دلیل این است که چشمانمان را باز نکردیم و تعصبات گروهی را در نظر گرفتهایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار