ما متحدیم/ مسئول فرهنگی یادمان شهدای هفت تپه:

حضور ۱۵ هزار زائر در یادمان شهدای «هفت تپه»/ «هفت تپه» خیمه‌گاه کربلای ایران است

«بلباسی» گفت: قریب به ۱۵ هزار زائر در منطقه هفت تپه حضور پیدا کردند که بیش از ۷۰ درصد آن زائر اولی و بویژه نسل جوان بودند.
کد خبر: ۵۷۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ - 22March 2023

بیش از ۱۵ هزار زائر در یادمان شهدای «هفت تپه» حضور یافتندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «رسول بلباسی» مسئول فرهنگی یادمان شهدای هفت تپه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به برکت شهدا و حضور گسترده استان‌های شمالی و گزوه‌های جهادی این یادمان رونق پیدا کرد، اظهار داشت: در ادامه حمایت‌های همه جانبه سپاه کربلا کمک‌های مردمی به اینجا رسید و امروز فضای بسیار عالی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه فضای معنوی اینجا حاصل تلاش همه خادمینی است که سال‌ها تلاش کردند تا این یادمان برپا باشد، افزود: چند سالی این خادمی نصیب خیلی از عزیزان می‌شود؛ خادمی در این مکان نسبت به مکان‌های دیگر متفاوت‌تر است چراکه هنوز به صورت رسمی بهره برداری نشده است و هنوز در حال استخراج گنج‌های پنهان این منطقه هستیم.

بلباسی به حضور دو شهید گمنام در این منطقه اشاره کرد و گفت: با حضور این دو شهید خوشنام درِ این گنجینه باز شد و این دو شهید همچون نگینی بر انگشتر هفت تپه می‌درخشند و با برکاتی که به همراه خود آوردند زائرین زیادی را به این منطقه آوردند.

این خادم شهدا با اشاره به اینکه امسال قریب به ۱۵ هزار زائر را در این منطقه میزبانی کردیم که بیش از ۷۰ درصد آن زائر اولی و بویژه نسل جوان بودند، ادامه داد: کاروان‌هایی را در این برهه داشتیم که با این حال و هوا آشنا نبودند و حجاب معنوی و اسلامی نداشتند و به اذعان خودشان نگاهشان نسبت به این برنامه‌ها تغییر کرد و می‌گفتند «ما جزو کسانی بودیم که در اغتشاشات اخیر همراهی می‌کردیم و شعار زن زندگی آزادی را می‌دادیم.»

وی اضافه کرد: ما با این افراد صحبت کردیم نه تنها در این مکان مقدس چادری شدند بلکه بسیار تأثیر معنوی بر افکار و بلوغشان پیاده شد و حال و هوای معنوی زیبا به آن‌ها دست داد و ساعت‌ها روی این خاک‌ها نشستند و اشک ریختند و از شهدا مدد خواستند.

آمدیم عاقبت بخیری‌مان را بگیریم

بلباسی افزود: با خیلی از این‌ها که صحبت می‌کردیم می‌گفتند آمدیم عاقبت بخیری‌مان را بگیریم؛ زندگی‌مان را بگیریم؛ گذشته‌های مان را جبران کنیم.

این مسئول با بیان اینکه امروز یادمان هفت تپه زحمات سال‌های گذشته شهیدان کابلی، حبیب الله پور، بریزی، رجایی فر و بابلسی و شهدای جنگ تحمیلی است، گفت: یکی از شگفتی‌های این یادمان این است که هنوز امتیاز شهادت نسل به نسل می‌گردد و این امتیاز این یادمان را نسبت به یادمان‌های دیگر متمایز می‌کند و هنوز بوی شهادت می‌پیچد.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا ۳۵ سال پیش اینجا بمباران شده بود، اما شش هفت سال پیش خیلی از شهدا اینجا خادمی شهدا و نوکری زائرین شهدا را کردند و به سوریه رفتند و در خان‌طومان شهید شدند.

بلباسی خاطرنشان کرد: هنوز هم برکات این شهدا همراه است و بعد از شهادتشان، شهدای گمنام به اینجا آمدند و باید هفت تپه را از نزدیک ببینیم سرگذشت هفت تپه را مطالعه کنیم تا به گنجینه پنهان برسیم.

مسئول فرهنگی یادمان شهدای هفت تپه با بیان اینکه امروز جوانان از این امتیاز‌ها بهره‌مند می‌شوند و از نقاط مختلف کشور به این مکان می‌آیند، عنوان کرد: هفت تپه یک حس و حال عجیبی دارد و زائران اینجا خواب نما شدند و در رویا‌های صادقانه خود به خیلی از شهدا رسیدند.

وی با بیان اینکه اینجا سرزمین نور است و به فرمایش شهید کابلی و سردار میرشکار اگر خوزستان را کربلای ایران بدانیم و شلمچه را قتلگاه این کربلا بدانیم هفت تپه خیمه گاه این کربلا بوده، اذعان داشت: دعوت می‌کنیم به این خیمه گاه سر بزنند تا از این گنجینه بهره‌مند شوند و این امتیاز تا ظهور حضرت حجت نسل به نسل انتقال پیدا کند و این اجر و شهادت نصیب همه شد تا راه شهدا را ادامه بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار