پیام نوروزی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مسئولان در سال مهار تورم و رشد تولید برای تحقق عدالت تلاش کنند

حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: بر مسئولان نظام فرض است در سال مهار تورم و رشد تولید و هر لحظه از مسئولیت خویش، برای تحقق عدالت از هیچ کوشش و تلاشی در کنش و منش خویش فروگذار نکنند.
کد خبر: ۵۸۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ - 22March 2023

مسئولان در سال مهار تورم و رشد تولید برای تحقق عدالت تلاش کنندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی نوروزی تاکید کرد: بی‌گمان احسن حال برای امت مسلمان ایران، با سایه افکندن عزت و عدالت همه‌جانبه در زندگی مردم به عنوان یکی از شعار‌های جهانی انقلاب دینی ما محقق خواهد شد که لازمه آن، طی کردن مسیر انقلاب اسلامی به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی مدّ نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و آماده‌سازی جهان برای ظهور منجی بشریت و ولایت عظماست؛ لذا بر مسئولان نظام فرض است در سال مهار تورم و رشد تولید و هر لحظه از مسئولیت خویش تا رسیدن به آن مرحله از هیچ کوشش و تلاشی در کنش و منش خویش فروگذار نکنند.

متن این پیام به شرح ذیل است:

«به نام خدا
سپاس خدای را – جل جلاله- که رحمت بی‌منتهایش امت سرفراز ایران اسلامی را از تشویش زمستانی دشمن به تماشای رویش بهاری دوست رهنمون ساخت و دل و جانشان را نیز به ضیافت رویش معنویت و انسانیت در بهار قرآن دعوت کرد تا زنده گرداند هرآنچه را که مرده بود؛ چنانکه می‌فرماید: «فَانْظُرْ إِلَی آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ کَیْفَ یُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا» (روم: ۵۰)؛ پس‌ای بشر! دیده باز کن و آثار رحمت نامنت‌های الهی را مشاهده کن که چگونه زمین را پس از مرگ و دستبرد خزان، باز به نفس باد بهار زنده می‌گرداند.

مقارنه تحویل سال با حلول ماه ضیافت الهی، ان شاءالله برای مردم ارجمند و شایسته ایران اسلامی به شادمانی و سعادت است تا تدبیرکننده شب و روز، حال همگان را در رویش توأمان طبیعت و معنویت، به بهترین حال ممکن، احسن گرداند.

بی‌گمان احسن حال برای امت مسلمان ایران، با سایه افکندن عزّت و عدالت همه‌جانبه در زندگی مردم به عنوان یکی از شعار‌های جهانی انقلاب دینی ما محقق خواهد شد که لازمه آن، طی کردن مسیر انقلاب اسلامی به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی مدّ نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و آماده‌سازی جهان برای ظهور منجی بشریت و ولایت عظماست؛ لذا بر مسئولان نظام فرض است در سال "مهار تورم، رشد تولید" و هر لحظه از مسئولیت خویش تا رسیدن به آن مرحله از هیچ کوشش و تلاشی در کنش و منش خویش فروگذار نکنند.

آغاز هر سال فرصتی برای نگاه به گذشته و دیده‌ها و آزموده‌هاست؛ به‌ویژه برای جوانانی که آینده کشور و انقلاب اسلامی از آن آنان است. جوانان ما، به ویژه فرهیختگان و دانش‌آموختگان و دانشجویان، باید از آنچه در سال گذشته و سال‌های پیش از آن تهدید یا مانعی برای حرکت رو به پیشرفت انقلاب اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی بوده‌اند، درس بگیرند و دچار غفلت نشوند.

افق قابل دسترس و آرمان قریب‌الوقوع برپایی تمدن نوین اسلامی زمینه‌ساز طلوع و ظهور خورشید ولایت عظما در سپهر انسانیت و معنویت خواهد بود و تحقق این آرمان جز با همدلی و هماوایی همگان میسّر نخواهد شد. حلول بهار قرآن در پیشانی بهار طبیعت، فرصت و مقدمه‌ای برای تلاش مضاعف است برای آنان که همت در گرو تحقق تمدن نوین اسلامی دارند.

با این امید، تحویل سال ۱۴۰۲ خورشیدی را به همه هم‌میهنان ورجاوندم در ایران و سراسر جهان تبریک عرض می‌کنم و آرزوی تندرستی و شادمانی در سایه قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام را از خداوند منّان برای همگان مسئلت دارم.
سالی که نکوست از بهارش پیداست».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها