معاون سیاسی وزیر امور خارجه: از تمام ظرفیت خود برای حل مسالمت‌آمیز مسائل منطقه استفاده می‌کنیم

باقری در نشستی خبری در ایروان ضمن تاکید بر سیاست توسعه روابط با همسایگان، گفت ایران از همه ظرفیت و پتانسیل خود برای حل مسائل منطقه از طریق گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۵۸۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ - 22March 2023
معاون سیاسی وزیر امور خارجه: از تمام ظرفیت خود برای حل مسالمت‌آمیز مسائل منطقه استفاده می‌کنیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی باقری کن» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشستی خبری در ایروان گفت توسعه روابط با همسایگان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است و ارمنستان در این سیاست از اهمیت زیادی برخوردار است. 
 
به گزارش آرمن پرس، باقری گفت: من به دعوت همکارم به عنوان بخشی از رایزنی‌ها در ارمنستان حضور دارم. دیروز و امروز با همکار ارمنستانی خود و همچنین وزیر خارجه ارمنستان گفتگو‌های سازنده‌ای داشتیم. 
 
وی افزود: موضع ثابت ایران در موضوع برقراری صلح پایدار در منطقه در این گفت‌وگو‌ها مورد تاکید قرار گرفت؛ و در دیدار‌های خود تاکید کردیم که ایران همیشه شریکی قابل اعتماد در برقراری صلح و امنیت است. 
 
به گزارش رسانه ارمنستانی، معاون وزیر خارجه ایران در ادامه تاکید کرد که «کشور‌های منطقه خود ضامن صلح و ثبات هستند و حضور نیرو‌های خارجی نمی‌تواند ثبات و صلح را تضمین کند، زیرا این نیرو‌ها اهداف دیگری را دنبال می‌کنند».
 
به نوشته آرمن پرس، او در پاسخ به سوالی درباره «انسداد فعلی کریدور لاچین توسط جمهوری آذربایجان و اشغال اراضی مستقل ارمنستان» و روایت‌های جعلی گفت: فکر می‌کنم رهبران کشور‌های منطقه آنقدر عاقل هستند که گفتگو را برای حل مسائل انتخاب کنند؛ و ایران از همه ظرفیت و پتانسیل خود برای حل مسائل از طریق گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز استفاده خواهد کرد. 
 
علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه سه‌شنبه اول فروردین در توئیتر از سفرش به ایروان خبر داد و نوشت: ‏چند ساعت از نخستین روز سال جدید نگذشته که حرکت پرشتاب دستگاه دیپلماسی با محوریت «تحکیم سیاست همسایگی» و اولویت «حوزه قفقاز» آغاز شد. برای سفر کاری دو روزه به دعوت همتای ارمنی، ظهر امروز عازم ایروان هستم. ⁧‫
 
سال گذشته هم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه سفری به ایروان داشت و به همراه همتای ارمنی سرکنسولگرگی ایران در قاپان را افتتاح کرد.
 
نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در پیام تبریک خود به مناسبت عید نوروز، ابراز امیدواری کرد ایران و ارمنستان در آینده نزدیک شاهد گسترش دستورکار دوجانبه باشند که به گفته وی، محرکی برای تعمیق و رشد بیشتر روابط دوستانه به نفع رفاه مردم ارمنستان و ایران و صلح منطقه‌ای خواهد بود. 
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار