عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

باید ارزش‌های دفاع مقدس به مسافران نوروزی انتقال یابد

«حاج رسولی‌ها» گفت: باید ارزش‌های دفاع مقدس به مسافران نوروزی انتقال یابد تا بدانند اصفهان شهر ۲۳ هزار شهید دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۸۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ - 23March 2023

باید ارزش‌های دفاع مقدس به مسافران نوروزی انتقال یابدبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «عباس حاج رسولی‌ها» عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت نقش مدیریت شهری در انجام کارهای فرهنگی و هنری کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر نوروزی، اظهار داشت: مدیریت شهری در توسعه و ترویج فرهنگ اصفهان و فرهنگ اسلامی با مردم ارتباط تنگاتنگ و نقش بسیار زیادی دارد.

حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه مدیریت شهری خدمات بی‌شماری را در ابعاد مختلف به شهروندان به‌خصوص در نوروز که مسافران نوروزی وارد اصفهان می‌شوند ارائه می‌دهد، ادامه داد: مبتکر تشکیل ستاد استقبال از سفر در کشور، شهر اصفهان بوده است و این شهر در این بخش سابقه‌ای دیرینه‌ دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه طی سالیان گذشته که ستاد استقبال از سفر نوروزی فعالیتش را آغاز کرده، استقبال خوبی از این ستاد می‌شود، تصریح کرد: در سالیان گذشته کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر نوروزی، برنامه‌های مختلفی را در پارک فدک اجرایی کرده و امکانات و رفاهیاتی را نیز در اختیار مسافران نوروزی و شهروندان قرار داده، همچنین بازارچه‌ای برای رفع نیازهای اولیه آن‌ها در آن مکان راه‌اندازی کرده است.

وی بیان کرد: امسال نیز توسط ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهر اصفهان، در ورودی شهر راهنمایانی مستقر شده‌اند که مسافران نوروزی و گردشگران را به کمپ‌های این ستاد هدایت می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: در ستاد سفر تمامی دستگاه‌ها همچون آموزش و پرورش برای ارائه خدمات به خانواده‌ها و مسافران نوروزی تاثیرگذار هستند اما شهرداری عامل اجرای این کار است.

 حاج رسولی‌ها اضافه کرد: آماده کردن شهر و تهیه برنامه‌های هنری هر سال از اقدامات کمیته فرهنگی ستاد سفر نوروزی است که در این برنامه‌ها باید ارزش‌های شهر اصفهان در قالب هنر ارائه شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: هر ساله بیش از ۹۰ درصد رضایتمندی از برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر نوروزی وجود دارد و اگر آب زاینده رود نیز در جریان باشد این رضایتمندی بیشتر خواهد بود.

 وی با بیان اینکه اصفهان شهر شهیدان است و در جهاد تبیین و هشت سال دفاع مقدس و در حوزه ایثارگری اصفهان تاریخ خوبی را از خود بجا گذاشته است، تصریح کرد: در دفاع مقدس طی یک روز ۳۷۰ شهید در اصفهان تشییع شد و این در حالی بود که در همان روز بیش از هزار نفر از اصفهان به شهادت رسیدند و ظرفیت تشییع بیشتر از این تعداد نبود و همان روز نیز اعزام به جبهه از این شهر وجود داشت.

حاج رسولی‌ها خاطرنشان کرد: این موارد یکی از ارزش‌های انقلاب بوده و پیامی است که باید به مسافران نوروزی انتقال یابد تا بدانند اصفهان شهر ۲۳ هزار شهید دفاع مقدس است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: یک دهم کل شهدای جنگ از اصفهان بوده که نشان از ایثارگری جوانان اصفهان دارد و این مهم باید در نوروز نشان داده شود تا جوانان قدر این انقلاب را بیشتر بدانند.

وی بیان کرد: شهر اصفهان هیچ منتی بر مردم ندارد اما اصفهان در دفاع مقدس نقش بسزایی داشته است و باید فرهنگ ایثار و شهادت در کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر نوروزی تبیین شود.

حاج رسولی‌ها افزود: تمثال فرماندهان و شهدای دفاع مقدس باید در نوروز برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در ورودی شهر نصب شود و موزه دفاع مقدس برنامه ویژه‌ای در این خصوص داشته باشد و مسافران نوروزی نیز از شهدا بازدید کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بازدید از شهدا گویای این است که جوانانی کم سن و سال برای دفاع از این مرز و بوم به شهادت رسیده‌اند.

وی عنوان کرد: در تخت فولاد که مقبره بسیاری از شهدا است راهنمایانی برای راهنمایی مسافران نوروزی مستقر شده‌اند و مسافران نوروزی می‌توانند با بازدید از این مکان و بازدید از شهدا سفری را تجربه کنند که با ارزش‌های ایثار و شهادت نیز بیش از پیش آشنا شده باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها