امام جمعه موقت اصفهان:

در جنگ ترکیبی بسیاری از مشکلات به بُعد اقتصادی و‌ تورم باز می‌گردد

آیت‌الله «مهدوی» گفت: مهار تورم بحث سلبی است زیرا بحث تورم به قشر ضعیف جامعه بیشتر آسیب می‌زند و رشد تولید بحث ایجابی است که می‌تواند مکمل بخش اول باشد و در جنگ ترکیبی نیز بسیاری از مشکلات به بعد اقتصادی و‌ بحث تورم باز می‌گردد.
کد خبر: ۵۸۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ - 24March 2023

در جنگ ترکیبی بسیاری از مشکلات به بعد اقتصادی و‌ تورم باز می‌گرددبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سیدابوالحسن مهدوی» امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به ضرورت رعایت حرمت ماه رمضان، اظهار داشت: هرچند ممکن است برخی به واسطه سفر با بیماری نتوانند روزه‌داری کنند ولی روزه‌خواری علنی و هتک حرمت ماه‌رمضان ممنوع است و‌ لازم است افرادی که مشاهده می‌کنند نیز تذکر دهند.

آیت‌الله مهدوی اضافه کرد: لازم است غذاخوری‌ها، رستوران‌ها و دیگر مکان‌هایی که در این زمینه نقش دارند، جایگاه ماه‌رمضان را رعایت کنند.

 امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: رهبر معظم انقلاب هر ساله با توجه به نیاز اساسی کشور نام سال را انتخاب می‌کنند و لذا براساس این نیاز تاکید کردند هنوز نیاز کشور به مباحث اقتصادی است و لذا «مهار تورم و رشد تولید» را شعار سال قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: شاخص حرکت نظام اسلامی بر اساس همین شعار سال است به‌گونه‌ای که حتی در پایان سال می‌توانیم میزان پیشرفت انقلاب را بر اساس همین شعار بررسی کرد و سنجید.

این مقام مسئول اضافه کرد: مهار تورم بحث سلبی است زیرا بحث تورم به قشر ضعیف جامعه بیشتر آسیب می‌زند و رشد تولید بحث ایجابی است که می‌تواند مکمل بخش اول باشد و در جنگ ترکیبی نیز بسیاری از مشکلات به بعد اقتصادی و‌ بحث تورم باز می‌گردد.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به لوازم مهار تورم و رشد تولید، تاکید کرد: جلوگیری از رشد قیمت کالاهای اساسی به ویژه در خودرو و مباحث پتروشیمی و کالاهای اساسی که موجب التهاب در جامعه می‌شود، اولین ضرورت است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: همچنین مهار تورم و رشد تولید در گرو‌ کمک به قشرهای محروم از طریق تقویت بیمه‌های بیکاری و تامین اجتماعی از سوی دولت است و از سوی دیگر نیاز به عزم مردمی در قالب کمک‌های مومنانه است.

وی اضافه کرد: حذف دلال‌ها و کنترل رشد نقدینگی از دیگر لوازم مهار تورم و رشد تولید است، همچنین لازم است دولت با کاهش بودجه کشور به درآمدهای نفتی و دلار که دشمن از طریق این ۲ روش به اقتصاد کشور ضربه می‌زند، در مهار تورم و رشد تولید نقش آفرینی کند.

مهدوی افزود: کاهش هزینه‌های دولت و تطابق آن با درآمد دولت از دیگر لوازم کاهش تورم است تا دولت مجبور به چاپ پول نشود؛ همچنین خرید کالای ایرانی، منع واردات کالایی که دارای مشابه ایرانی است، منع کالای قاچاق و امنیت سرمایه‌گذاری برای تحقق شعار سال لازم است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم با کمک مردم در تحقق این شعار اساسی گام‌های بلندی را بردارند و با عمل جهادی خود کمک و حمایت کنند، دولتمردانی که در این حرکت جهادی عاجزند یا کسانی که به تحقق این مسیر باور ندارند را کنار بگذارند و راه را برای تحقق شعار سال فراهم کنند.

وی با اشاره به فرصت ماه رمضان، گفت: مناسب است افراد در این ماه با افطاری های ساده در مساجد از این فرصت استفاده کنند و افرادی که می‌توانند در زمینه توسعه فرصت حسنه افطاری دادن و رفع نیاز مالی جامعه اهتمام داشته باشند و آبرومندانه در مساجد افطاری داده شود.

مهدوی گفت: در کنار حرکت‌های اقتصادی نباید از حرکت‌های فرهنگی و دینی غافل بود و لازم است دولتمردان و مسوولان در خصوص فحشای علنی، بی‌بندوباری علنی و روزه‌خواری علنی، به شکل عاقلانه و به گونه‌ای که به اغتشاش منجر نشود، چاره‌اندیشی کنند.

وی ادامه داد: حد یقف نداشتن بی‌بندوباری‌ها، دو قطبی شدن جامعه، ناامنی برای مردم، افزایش هزینه‌ها در آینده، امکان اغتشاشات مجدد، ضعف اقتدار داخلی و از بین رفتن انسجام داخلی از جمله پیامدهای جدی نگرفتن مسأله و مقابله با این منکرات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها