نماینده ولی فقیه در مازندران:

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه راه مردم و مسئولان است

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: اگر مردم و مسئولان بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام و شعار سال را نقشه راه خودشان قرار دهند، بسیاری از مسائل حل می‌شود.
کد خبر: ۵۸۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱ - 24March 2023

بیانات رهبر معظم انقلاب نقشه راه مردم و مسئولان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با توصیه بر تقوا، آن را فلسفه اصلی ماه مبارک رمضان بیان کرد و اظهار داشت: حضرت رسول اکرم (ص) در رابطه با ماه مبارک رمضان، فضائل و ویژگی‌های آن بیانات مفصل داشتند و بهترین عمل ورع و تقوا است؛ ورع افضل اعمال، دستاورد این ماه و گوهر اصلی آن به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه انسان‌ها نیاز به دو بهار دارند و آن بهار طبیعت یا بهار جسمانی است، افزود: بهار دیگر بهار شکوفایی روح و معنویت است که بهار قرآن و رمضان است که تجسم قرآن کریم به شمار می‌رود.

محمدی لائینی با عنوان اینکه وجود مبارک امام زمان (عج) تجسم قرآن محسوب می‌شود، گفت: بهار رمضان در وجود ما شکوفه‌های ورع و تقوا را جلوه می‌دهد و باید از بهار ماه مبارک رمضان، انتظار و ورع بهره گرفت.

امام جمعه ساری با تبریک سال نو و آغاز ماه مبارک رمضان، ادامه داد: آغاز و پایان سال جاری با ماه مبارک رمضان عجین شده است و ان شالله سال پر برکت و پر خیر باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از آداب ماه رمضان و آداب و رسوم نوروز یکی است، گفت: صله رحم از جمله این رسم‌ها به شمار می‌رود که پیامبر در خطبه شعبانیه به آن اشاره می‌کند.

محمدی لائینی توجه به نیازمندان و فقرا، احترام به بزرگتر‌ها و والدین را از جمله رسم‌های ماه رمضان و نوروز عنوان کرد و افزود: حرمت ماه مبارک رمضان را در نوروز و آغاز سال جاری باید رعایت و از روزه خواری پرهیز کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت یاد حجت الاسلام طاهری و بیان اینکه ایشان یک شخصیت مردمی و تأثیرگذار بود از خدمات و زحماتش تجلیل کرد و ادامه داد: تکریم از این شخصیت و علما نباید در زبان باشد؛ بهترین تجلیل این است که جایش باید پر شود.

وی با تاکید بر این که ورودی طلاب به حوزه‌های علمیه باید افزایش یابد، تصریح کرد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را برای تحصیل در حوزه‌های علمیه ترغیب و تشویق کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و نامگذاری و شعار سال جاری گفت: اگر مردم و مسئولان به بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پیام و شعار سال توجه کنند و راهکار ارائه کنند و نقشه راه خودشان قرار دهند، بسیاری از مسائل حل می‌شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را مورد عنایت قرار دهیم، شعار سال جاری را کاربردی‌ترین شعار دانست و گفت: «مهار تورم و رشد تولید» است و لازمه آن، تحقق شعار سال قبل یعنی مانع زدایی و پشتیبانی‌هاست و اگر موانع رشد تولید را احصا و رفع کنیم، منتهی به مهار تورم و رشد تولید می‌شود.

محمدی لائینی از مسئولان خواست تا نظام مسائل ترسیم شده را برای حرکت و رشد تولید اقتصادی را اعلام کنند و ادامه داد: مانع زدایی بزرگترین گام برای تحقق شعار سال جاری، مهار تورم و رشد تولید است.

محمدی لائینی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در محفل قرآنی درباره قرائت قرآن تصریح کرد: قرائت قرآن به قصد تأثیرگذاری باشد و عامه مردم باید هر روز یک صفحه قرآن بخواند و به فرامین و فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی نکات فراوانی تأکید شده است که از جمله آن‌ها این است که دشمن قصد دارد مردم را مأیوس و ناامید کند، گفت: این سیاست جدی دشمن است و ما باید امیدآفرینی کنیم و وظیفه ما امیددادن به مردم است و از یاس افکنی پرهیز کنیم؛ خطبا و سخنرانان در ماه مبارک رمضان نسبت به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار