یادداشت/ سرهنگ حسین ترکان

هشدار‌های پلیس آگاهی در خصوص پیشگیری از سرقت تلفن همراه

سادگی سرقت تلفن همراه، قیمت بالای آن و راحتی در امر خرید و فروش و از طرفی غفلت و عدم توجه شهروندان به اصول ایمنی و خود مراقبتی از عوامل اصلی افزایش این نوع سرقت می‌باشد.
کد خبر: ۵۸۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱ - 24March 2023

هشدارهاي پليس آگاهی در خصوص پيشگيري از سرقت تلفن همراهگروه استان‌های دفاع‌پرس - سرهنگ «حسین ترکیان» رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان؛ امروزه شاید به ندرت فردی را مشاهده کنیم که از گوشی تلفن همراه استفاده نکند و با توجه به هوشمند شدن بسیاری از خدمات و ارتباطات این وسیله به یکی از وسایل ضروری در زندگی مردم تبدیل شده است. یکی از انواع سرقت‌ها که در حال حاضر در سطح استان شایع است سرقت گوشی تلفن همراه می‌باشد.

سرقت تلفن همراه از جمله جرایمی هست که احساس ناامیدی در جامعه را ترویج داده و سبب تزلزل امنیت اجتماعی و موجب بحران روحی و دلسردی عامه مردم نسبت به امنیت خود در محیط پیرامونی که در آن زندگی می‌کنند می‌شود.
 
سادگی سرقت تلفن همراه، قیمت بالای آن و راحتی در امر خرید و فروش و از طرفی غفلت و عدم توجه شهروندان به اصول ایمنی و خود مراقبتی از عوامل اصلی افزایش این نوع سرقت می‌باشد. سرقت تلفن همراه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود که می‌توان به جیب بری، قاپ‌زنی و سرقت تلفن همراه، توام با تهدید و آزار اشاره کرد.
 
رعایت توصیه‌های پلیسی توسط شهروندان در این زمینه می‌تواند در کاهش وقوع سرقت موثر باشد لذا توجه شهروندان عزیز را به ویژه در این ایام و شب‌ها که در مراسم‌های عزاداری در مساجد و تکایا و حسینیه‌ها شرکت می‌کنند را به رعایت چند هشدار در این خصوص جلب می‌کنم.
 
-تا حد امکان در اماکن عمومی شهروندان گوشی تلفن همراه خود را در دست نگیرند و در جای مناسب نگهداری کنند. جیب جلو شلوار و یا کیف مناسب و مطمئن در این زمینه می‌تواند در جلوگیری از سرقت اثر گذار باشد.
 
-در اماکن مذهبی خانم‌ها گوشی خود را داخل کیف قرار داده و کیف خود را در زیر چادر نگهداری کنند.
 
-هنگام پیاده روی در حاشیه خیابان‌ها تردد ننمایند.
 
-بهتر است در هنگام توقف در ترافیک و هنگامی که شیشه‌های خودرو پائین است با گوشی خود کار نکنید، اما به هر دلیل اگر مجبور به استفاده از گوشی هستید نسبت به بسته بودن شیشه خودرو اطمینان حاصل کنید.
 
-در معابر و اماکن عمومی گوشی خود را در اختیار فرزندان قرار ندهید.
 
-در هنگام استفاده از تاکسی و اتوبوس، تلفن همراه خود را در دید و دسترس سایر سرنشینان قرار ندهید.
 
-در صورتی که افرادی تحت عنوان مامور به شهروندان مراجعه می‌کنند باید قبل از رویت کارت شناسایی از ارائه تلفن همراه، کیف و لوازم شخصی و یا هرگونه اطلاعات به آن‌ها جداً خودداری شود.
 
-شهروندان سریال گوشی همراه خود را پس از خریداری در محل مناسب یادداشت تا در مواقع ضروری از آن بهره‌برداری کنند.
 
-چنانچه با وقوع سرقت و یا افراد مشکوک و مامورنما مواجه شدید، ضمن به ذهن سپردن چهره و یادداشت ارقام پلاک وسایل نقلیه آنها، مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا با مراجعه حضوری به نزدیک‌ترین مرجع انتظامی، اطلاع‌رسانی کنید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار