با حضور مسئولان استان قزوین؛

"کتاب فار"، مجموعه‌ی وصایای شهدای قزوین رونمایی شد

دومین جلد کتاب «فار»، مجموعه‌ی وصایای شهدای استان قزوین، با تدوین حسن شکیب‌زاده و با حضور مسئولان استان قزوین رونمایی ‌شد.
کد خبر: ۵۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ - 14November 2015

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قزوین، جلد دوم «کتاب فار»، مجموعهی وصایای شهدای استان قزوین در جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، با حضور مسئولان از جمله استاندار قزوین، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و کلیهی مسئولان استانی رونمایی شد.

این کتاب شامل 306 وصیتنامه شهدای استان قزوین است که پس از بازنویسی و انجام اصلاحات در مجموعه 600 صفحهای، قطع وزیری، توسط حسن شکیبزاده تالیف و از سوی انتشارات حدیث قزوین منتشر شد.

مرتضی روزبه، استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به انتشار کتاب فار گفت: این کتاب فاخر و با ارزش فرهنگی است که مسئولین و مردم باید آن را مطالعه کرده تا بیشتر با سیره شهدا آشنا شوند.

وی از زحمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و حسن شکیبزاده در تالیف کتاب فار تقدیر و قدردانی کرد.

در ادامه جلسه فوق، غلامرضا حقایقپور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به انتشار دومین جلد کتاب فار گفت: در اختیار قرار دادن کتاب یاد شده بین آحاد جامعه به ویژه نسل جوان که دوران دفاع مقدس را درک نکردند، از با ارزشترین کارهای فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه در وصایای شهدا مهمترین مباحث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی وجود دارد، افزود: ما با عمل کردن به وصایای آنها میتوانیم از ارزشهای دفاع مقدس در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن محافظت کنیم.

حقایقپور بهرهگیری مدیران دستگاههای اجرایی از وصیتنامههای شهدا را مورد تاکید قرار داد و گفت: آنها باید نسبت به نشر، ترویج و عمل کردن به وصایا اهتمام ویژه داشته باشند.

گفتنی است: جلد اول "کتاب فار"، مجموعه وصایای شهدای استان قزوین شامل  313 وصیتنامه شهید، همزمان با روز بزرگداشت شهدا در اسفند ماه سال گذشته منتشر و رونمایی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها