امام جمعه اهر:

مسئولان تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» را با جدیت دنبال کنند

آیت‌الله حاجی‌زاده گفت: مسئولان تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» را با جدیت دنبال کنند.
کد خبر: ۵۸۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ - 27March 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، آیت‌الله «جواد حاجی‌زاده» امام جمعه اهر، در دیدار نوروزی فرماندار اهر و اعضای شورای تأمین با وی اظهار داشت: سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری مزین به شعار «مهار تورم و رشد تولید» شده و متقارن با ماه مبارک رمضان است را به مردم شریف اهر و مسئولان شهرستانی تبریک عرض می‌کنم.

آیت‌الله حاجی‌زاده با اشاره به این‌که مجموعه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظامی تلاش مضاعفی برای تحقق شعار سال انجام دهند، افزود: مقام معظم رهبری در پایان هر سال از مردم و مسئولان از جهت تحقق شعار سال تشکر و قدردانی می‌کنند، اما امسال در فرمایشات ایشان رضایت‌مندی کامل وجود نداشت. از این‌رو ما به‌عنوان جزئی از خادمان مردم بایستی نهایت تلاش‌مان را برای تحقق شعار سال به‌کار بگیریم.

امام جمعه اهر تصریح کرد: گرانی و تورم و فشار اقتصادی به مردم قابل کتمان نیست، اما در کنار تورم و گرانی؛ زندگی روزمره و تأمین مایحتاج در جریان است. با این‌حال گره زدن تمامی مسائل به حوزه اقتصادی و معیشتی منطقی نیست به‌طور مثال روزه‌خواری و کشف حجاب ربطی به مشکلات اقتصادی و معیشتی ندارد.

وی بر لزوم تلاش مضاعف مسئولان شهرستانی برای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال در سال «مهار تورم و رشد تولید» تأکید کرد و یادآور شد: بخش عمده حل مشکلات اقتصادی و معیشتی خارج از حیطه اختیارات مسئولان شهرستانی است، با این‌حال مسئولان و مدیران در حد توان بایستی برای حل مشکلات و معضلاتی که متوجه مردم بوده تلاش و همت کنند.

آیت‌الله حاجی‌زاده تقویت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را راهکار جلوگیری از ترویج بی‌حجابی دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی علی‌الخصوص در حوزه حجاب و عفاف اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه اهر بر لزوم حمایت دستگاه قضایی شهرستان اهر از فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر تأکید و خاطرنشان کرد: بعضاً به ضابطین امر به معروف و نهی از منکر دهن‌کجی و توهین می‌شود، وظیفه ضابطین رعایت قانون است از این‌رو اگر دستگاه قضایی حمایت نکند نظارت بر اجرای قانون کشور و شرعیات دین اسلام با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها