سردار شیخی:

7 رشته مرتبط با دفاع مقدس وجود دارد/ انتقال درس دفاع مقدس به گروه معارف اسلامی

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با اشاره به اینکه 7 رشته مرتبط با دفاع مقدس وجود دارد، گفت: باید در سطح مدارس و دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد حداقل یک دوره خروجی از این درس باشد.
کد خبر: ۵۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ - 14November 2015

7 رشته مرتبط با دفاع مقدس وجود دارد/ انتقال درس دفاع مقدس به گروه معارف اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، سردار علیاصغر محسن شیخی امروز شنبه 23 آبان در همایش اساتید درس دفاع مقدس اظهار کرد: باید مطالب مربوط به دفاع مقدس عادلانه و صادقانه در اختیار نسل جوان قرار بگیرد.

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه دو نکته در زمینهی دفاع مقدس مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد، گفت: این دو نکته یکی به فراموشی سپرده نشدن و دیگری تحریف نشدن دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس گنجی است که باید استخراج و توزیع شود، گفت: برخی از دانشگاهها در ارائه  درس دفاع مقدس پیشگامی کردند و پژوهشگاه علوم ومعارف دفاع مقدس به دنبال این است که در مدارس نیز در این زمینه فعالیتهایی انجام شود.

شیخی به ارائه درس دفاع مقدس در دانشگاهها تاکید کرد و افزود: با پیگیریها و استدلالهایی که انجام شد درس دفاع مقدس در دانشگاهها برای تدریس ارائه شد و ارائهی این درس در مدارس با وجود رغبتهایی که وجود دارد به این سادگی نخواهد بود.

وی با توجه به اینکه اساتید درس دفاع مقدس باید مصادیق آن را به صورت هنرمندانه ارائه کنند، تصریح کرد: در یک دوره مولفین درسی برای بازدید از مناطق جنگی به این مناطق فرستاده شدند و بسیار تاثیرگذار بود و یک تجربهی بسیار خوبی بود.

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با اشاره به اینکه نزدیک به 7 رشته مرتبط با دفاع مقدس وجود دارد، اظهار داشت: باید در سطح مدارس و دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد حداقل یک دوره خروجی از این درس باشد.

شیخی در ارتباط با دانشگاه فرهنگیان افزود: مباحث مربوط به دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم است و در زمینه تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاه فرهنگیان پیش بینیهایی انجام شده بود اما با مشکلات و موانعی روبه رو بوده است ولی این موانع به زودی رفع خواهد شد.

وی به نقدهای مربوط به کتاب دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در ارتباط با موضوعات این کتاب پیشنهادهایی تقریبا از همهی اساتید کشور دریافت شده است و کتاب جدیدی در حال تالیف است و تغییرات اساسی در این کتاب صورت گرفته است و نقش زنان در دفاع مقدس نیز در این کتاب خواهد آمد.

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه بسیاری از موارد در کتاب جدید مرتفع خواهد شد، تصریح کرد: مباحث مهمی از جمله جنگ پنهان در این زمان و ادامه دار بودن دفاع تاکنون در این کتاب پرداخته خواهد شد.

شیخی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس مربوط به همهی جامعه است، اظهار داشت: این دوران فقط مربوط به نظامیان نیست و باید به جامعه ثابت شود که دفاع مقدس نقطهی وحدت در جامعه است و برای تداوم آن باید به این نکته توجه شود که همه مردم در آن حضور داشته اند.

وی در ادامه به اجباری شدن این درس در دانشگاهها اشاره کرد و بیان داشت: باید کارکرد این درس و تاثیرات آن مورد توجه باشد و ارائه این درس در خود دانشگاهها اجباری شود نه اینکه دانشجو را اجبار کرد که این درس را بگذراند.

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه باید کم کم به سمت تخصصی شدن این درس در رشتههای مختلف رفت، گفت: در این زمینه پیش بینیهایی صورت گرفته است و منابع این رشتهها در حال آماده شدن است و برای تدریس دفاع مقدس 5 نقشه و وسایل کمک آموزشی تدارک دیده خواهد شد.

شیخی در ارتباط با انتقال درس دفاع مقدس به گروه معارف اسلامی اظهار کرد: باید این درس را به عنوان سرگروه قرار داده شود تا بتوان گروهی برای آن ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: یک زمینه سازی صورت خواهد گرفت تا دانشجویانی که درس را می گذرانند به راهیان نور اعزام شوند و باید دانشجویان را به باغ موزههای دفاع مقدس در استان خراسان جنوبی یا استان خراسان رضوی فرستاد تا با حقایق دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند و هر استانی باید باغ موزه دفاع مقدس خود را تکمیل و تقویت کند.

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با تاکید بر اینکه باید جنگ و دفاع مقدس را تداوم انقلاب اسلامی تعریف کرد، بیان داشت: زمانی که انقلاب اسلامی یک نظام جدید را ایجاد کرد دشمن برای مقابله با این نظام ورود پیدا کرد و باید مفاهیم با ارزش انقلاب اسلامی در این کلاسها عنایت ویژه ای داشته باشند و باید به جوانان هویت داد.

شیخی در ادامه بیان کرد: باید با بهره گیری از ادبیات و هنر این مطالب را برای دانشجویان ارائه کرد و در مسائل مختلف بی طرف بود و آراستگی ظاهری و نظم برای حضور در کلاس بسیار مهم است و در بعضی از دانشگاهها اساتید سر کلاس دفاع مقدس نمی روند و باعث زیر سوال بردن این درس می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار