نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت نظارت آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در سوادکوه

آیت الله «محمدی لائینی» بر ضرورت نظارت آموزش و پرورش توسط شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در سوادکوه تأکید کرد.
کد خبر: ۵۸۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ - 29March 2023

ضرورت نظارت آموزش و پرورش توسط شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در سوادکوهبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی سوادکوه شمالی - شیرگاه، اظهار داشت: استان مازندران استانی ولایی، متدین‌پرور و انقلابی و زیبا از نظر ظاهری و شکوفا از نظر معنوی است‌.

وی با اشاره به فرصت‌های بسیار خوب طبیعی و معنوی شیرگاه، افزود: از این فرصت عظیم در ابعاد مختلف برای خدمت به اقتصاد و معنویت باید استفاده شود، اگر فقر و نابسامانی وجود دارد به این برمی‌گردد که کار خودمان را درست انجام نداده‌ایم.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: مازندران جمعیت پویا و فرصت‌های بسیاری همچون جنگل، منابع طبیعی، راه آهن و ظرفیت‌های زیادی دارد، که می‌توان از آن‌ها به نفع این جمعیت استفاده شود‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دلیل فقر شاید به‌خاطر غفلت و بخشی دیگر جفا در حق خدا و قرآن است، ما به فرهنگی که انقلاب را پیروز کرد جفا کردیم، حق این فرهنگ را ادا نکردیم، دست اندرکاران این فرهنگ مشکلات بسیاری همچون عدم مکان و اعتبار لازم هستند.

این مسئول با تاکید بر لزوم وظیفه‌شناسی، عنوان کرد: مسئولانی که به برکت انقلاب صاحب کرسی شدند باید پیرو این فرهنگ حرکت کنند، دغدغه این فرهنگ را داشته باشند، زیربنای همه چیز آموزش و پرورش است، دانش آموزان ۱۲سال در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند، در مرحله بالاتر دارالقرآن وظیفه آموزش دارد.

وی با بیان اینکه یکی از دروس رسمی آموزش و پرورش درس قرآن است، گفت: اما متاسفانه برخی دانش آموزان روخوانی قرآن را درست تلفظ نمی‌کنند، بررسی و نظارت آموزش و پرورش و دروس قرآنی می‌تواند یکی از وظایف شورای توسعه فعالیت های قرآنی باشد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر لزوم اصلاح دیدگاه‌ها نسبت به قرآن، متذکر شد: متاسفانه دارالقرآن‌ها و موسسات قرآنی برای جزیی ترین امورات خود درمانده هستند، چرا که خانواده‌ها برای قرآن هزینه نمی‌کنند اما برای کسب آموزش زبان انگلیسی و ریاضی و غیره هزینه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: سهم قرآن از بودجه یک درصدی فرهنگی دستگاه‌های اجرایی باید مشخص شود و خودشان را مدیون شهدا و قرآن بدانند.

این مسئول اذعان داشت: در شورای کشوری توسعه فعالیت‌های قرآنی باید از پراکنده‌کاری و موازی‌کاری پرهیز شود و پشتوانه اجرایی بهتری داشته باشید و پیگیر مسائل قرآنی باشید، یادآوری نسبت به دینی که به قرآن داریم مهم است.

وی در پایان بیان کرد: مشکل مملکت ما این است که به سراغ معنویات نرفتیم، باید قرآن را در سبک زندگی بیاوریم، مشاهده برخی مظاهر نادرست در جامعه خوب نیست، باید آموزش قرآن را از الفاظ به فهم برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار