ترجمه و شرح ادبی نهج‌البلاغه در نمایشگاه قرآن رونمایی می‌شود

مجموعه پنج جلدی «بر شانه‌های اقیانوس» ترجمه و شرح ادبی نهج‌البلاغه به قلم حجت‌الاسلام «علی رهبر» در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۵۸۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ - 03April 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مجموعه پنج جلدی «بر شانه های اقیانوس» ترجمه و شرح ادبی نهج‌البلاغه به قلم حجت‌الاسلام استاد «علی رهبر» دوشنبه ۱۴ فروردین ماه در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی می‌شود.

نهج‌البلاغه به ۱۸ زبان ترجمه شده و در زبان فارسی هم نزدیک به ۱۰۰ ترجمه بر این کتاب نوشته شده است. یکی از این ترجمه‌ها ترجمه حجت‌الاسلام علی رهبر است که باتوجه‌به آشنایی با زبان عربی و سال‌ها تدریس نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها تصمیم گرفتند برای انس بیشتر و ارتباط‌گیری نسل جوان با این کتاب گران‌سنگ ترجمه و همچنین شرحی بر آن بنویسند و حاصل آن شد کتابی پنج جلدی به نام بر شانه‌های اقیانوس که سه جلد اول مختص خطبه‌های حضرت و ترجمه و شرح آن‌ها و جلد چهارم ترجمه و شرح نامه‌های امیرالمؤمنین است و این مجموعه با جلد پنجم که در برگیرنده حکمت‌های حضرت است و به تازگی به چاپ رسیده کامل شده است.

ترجمه و شرح ادبی نهج‌البلاغه در نمایشگاه قرآن رونمایی می‌شود

رونمایی از این مجموعه ارزشمند با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالجسین خسروپناه (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی)، علیرضا معاف (معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت الاسلام مهدوی ارفع (دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی)، حجت الاسلام محمدتقی رهبر (محقق نهج البلاغه و نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی) و حجت‌الاسلام علی رهبر (نویسنده اثر) امروز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰ در مصلی تهران، محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن (انتهای راهروی اصلی، بخش نهج البلاغه) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها